Bukefalos 28 år!

Jag tänkte göra blinier idag. Det är något jag gjort tidigare vid nyår. Men jag vet inte om jag orkar. Är kass i magen och har fått springa på toa rätt många gånger. Med största sannolikhet för att jag har ätit för mycket godis. Så ångesten har gjort sig påmind igen och jag har tagit medicin.

Egentligen är nyåret inget speciellt. Man plågar sig med att sitta uppe till tolv och sen går man och lägger sig. Tror jag struntar i det den här gången.

Jag har funderat lite på det här med att man brukar önska varann ett gott nytt år, vid årsskiftet. Men inget förändras ju så man får ju liksom samma resultat som tidigare år. Och jag vet ju nu att jag spelar "The Game of Life in hard mode" så livet kommer nog fortsätta vara kasst för mig. Jag kommer få fortsätta kämpa med orken, att komma till skott med saker och så ensamheten.

Men för ordningens skull då så önskar jag alla ett Gott Nytt År.
 

Gott nytt år

Jag brukar oftast sova vid 12 tiden. Ställer klockan numera så jag är uppe 23:30-00:30 pga djuren. Men förr så brydde jag mig aldrig.
 
Gott nytt år @Wille !

Jag har fått i mig min förrätt och ett glas vin och känner mig redo för sängen men tänkte försöka hålla mig vaken några timmar till för hundarna skull och av självbevarelsedrift. Somnar jag för tidigt kommer de väcka mig i gryningen.
Kanske lyckas jag tillaga varmrätten om en stund och efterrätten kommer vara lika god imorgon. Annars blir det som det blir helt enkelt och det är gott nog.
 
Gott nytt år till dig med!

Jag tycker mycket bättre om nyår sen vi bestämde att vi firar hemma, vi tar gärna emot besök men än så länge så har sjukdom satt stopp för det alternativet.

Förra året sov vi vid tolvslaget för att vi var sjuka, i år sover vid säkert vid tolvslaget för att vi är sjuka, cirkeln är sluten 😄🥳🥳
 
Gott nytt år!

Här firade vi själva utan att knappt komma ur pyjamasarna 🙈 de vi brukar fira med har flyttat till USA och eftersom Loppan är så skotträdd går alla med barn bort 🤷‍♀️

Men vi åt riktigt gott 😋 hoppade huvudrätten då vi blev för mätta så nu har vi något gott att se fram emot i morgon med. 😁
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 242
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 267
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 614
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp