Bukefalos 28 år!

Nyårshälsning från moderator

Immer

Trådstartare
Mitt i alla livliga diskussioner så hoppas jag få sticka emellan med en nyårshälsning från mig och Besten.
Idag hade jag tänkt sitta upp på Besten för första gången på sex veckor, och det var ett underbart vackert väder när jag vaknade. Men innan morgonsysslorna var avklarade rullade dimman in över Hallandsåsen igen, och den tillsammans med de fem minusgraderna gjorde att jag fegade ur - ryggen är totalt kass och mår inte bra av kylan.
Min man gjorde en stor insats, så efter att jag selat på Besten tog han över och gick ner på ridbanan. Med tanke på att han är 62 och lider av diverse krämpor så tycker jag att han travade riktigt bra på volten :D

Snälla, låt nu inte den här tråden spåra ur med kommentarer om feta hästar, feta ryttare, stångridning eller annat! Såga mig gärna längs med fotknölarna, men gör det i en annan tråd (jag hoppas kunna bjuda på fler filmsnuttar i framtiden).
Här kommer vår nyårshälsning! Hoppas att ni alla får ett underbart år 2012!
http://www.youtube.com/watch?v=fIEMIfIQE58&feature=youtu.be
 
Senast ändrad:
Sv: Nyårshälsning från moderator

Tack för hälsning: gott år 2012 till dig också moderatorn - och till alla andra :)
En snäll och välmenande kommentar till filmen - se till att är maken lär sig långtygla så slipper han springa så mycket.
Tack för i år - kram
 
Sv: Nyårshälsning från moderator

Han kan med de andra hästarna :p
Problemet med Besten på lång töm är att hon en gång i tiden blivit slungad runt i s k motionslongering, och att hon aldrig kommer att glömma det.... Själv kan jag numera longera henne lugn och sansad, men att begära att min man också ska göra det är alldeles för mycket. Det räcker med att han sköter alla utsläpp och intag, all utfodring och oftast all mockning också. :bow:
Tack själv för det gångna året!
 
Sv: Nyårshälsning från moderator

Gott nytt år på er Immer & Immer maken

Finaste Besten :love: Nattis skickar en hälsning till sin flickvän ;)

Lägger upp ett klipp på oss när vi tränade galoppfattningar i höstas, så slipper du vara ensam :p

Och jag är medveten om alla våra brister, var ren focus på han skulle fatta galopp utan att slängtrava in i den.

http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150510221464042
 
Senast ändrad:
Sv: Nyårshälsning från moderator

Besten hälsar tillbaks :D
Härlig film! Han har en otrolig utstrålning, din Nattis :love:
 
Sv: Nyårshälsning från moderator

Gott Nytt År på er alla från oss!

gottnytta800.jpg
 
Sv: Nyårshälsning från moderator

Gott nytt år! :banana:


Vi får passa på att gratta våra blivande 20-åringar, stackarna- de får inte handla på systemet ändå! :rofl:

Grattis Besten och Delux!!

huvud_169982719.jpg


Han fick 20-årspresenten i förskott, en Thermobar!
 
Sv: Nyårshälsning från moderator

Jösses vilken snäll man du har! :D
Gott Nytt År på dig! Och till alla andra! :)
 
Sv: Nyårshälsning från moderator

Deluxe-present till Delux, alltså :p
Hälsa och gratulera!
 
Sv: Nyårshälsning från moderator

Ja, han är verkligen snäll!
Innan vi flyttade till egen gård för sex år sedan hade han knappt varit inne i ett stall. Nu sköter han hästarna som om han inte sysslat med annat i hela sitt liv.
 
Sv: Nyårshälsning från moderator

Så vackert! Snö är det (nästan) så att vi längtar efter här.
För några veckor sedan var jag tvungen att skicka hästarna på simkurs för att de inte skulle drunkna i hagen......
 
Sv: Nyårshälsning från moderator

Så vackert! Snö är det (nästan) så att vi längtar efter här.
För några veckor sedan var jag tvungen att skicka hästarna på simkurs för att de inte skulle drunkna i hagen......

Ja visst är det vackert med snö... men det är bara att komma och hämta allt ni vill ha ;) :D Det är gandka drygt att skotta 2 dm snö för att komma fram med skottkärran till lösdrifterna... :)
 
Sv: Nyårshälsning från moderator

För snart två år sedan beställde vi en rejäl snöslunga. Det var lång leveranstid på den, och jag hämtade den i februari, två dagar innan det värsta snöovädret i mannaminne.
Det är nog den bästa investering vi någonsin gjort! Även förra vintern hade vi rekordmycket snö, och snöslungan gjorde så att vi slapp skotta ihjäl oss...
 
Sv: Nyårshälsning från moderator

Gott nytt år från mig och mina kusar också!

Lea, som nu blir 21 bast
IMG_6485.jpg


Sunny som blir 27
IMG_9409.jpg


och "Lillkillen" Choklad, 7 år
IMG_6470.jpg


Jag hoppas på att 2012 bär med sig en massa ridinspiration. Gudarna ska veta att jag behöver det...
 
Sv: Nyårshälsning från moderator

Och så blev det då 2012....
Jag gick ut i stallet strax före tolvslaget och serverade hästarna natthöet. Vi tog in dem som vanligt strax före 20, sen var jag ute igen vid 22 och gav en liten tuss hö igen. När jag kom ut nu senaste rundan låg Valpen och sov och hon vaknade inte förrän höet landade i haybaren. Besten och nordsvensken var däremot på hugget och kastade sig glatt över nattmaten.

Det är riktig tjocka ute men smällarna från fyrverkerierna i byarna härikring hörs bra. I vår egen by bor bara häst- och hundfolk så fyrverkerier och smällare förekommer inte här. Vilka kontraster mot när vi bodde i stan - då fick man ta hundarna ut på landet på eftermiddagen och rasta ordentligt, för sen vägrade de att gå ut innan allt var lugnt igen framemot morgonen. Här ligger rondellhunden, 6 år, och snarkar tillsammans med collietiken, 1½, de skänkte mig inte ens en blick när jag kom in från stallet.

Ridinspirationen kommer säkert, så fina hästar som du har! :love: Och som Jan Malmsjö & Co sjöng nyss - Vår bästa tid är nu :idea::D
Själv hoppas jag få rätsida på mina ryggproblem, de har plågat mig nästan hela året. Men på måndag morgon är det äntligen dags för röntgen :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Nyårshälsning från moderator

Gott nytt år!

Hoppas att era hästar (och min, som bor på andra sidan stan) har klarat nyår bra!

Och hoppas att ni alla får ett gott nytt rid-år med massor av goda russin i burkarna! :laugh:
 
Sv: Nyårshälsning från moderator

Haha, precis! :D Inte varje år man fyller 20, så det kan man vara värd! ;)



Migo: ridinspirationen tror jag kommer när vi som bäst behöver den, ibland behöver man nog en paus också. :)
Själv håller jag på att bygga upp ett lager, har blivit dåligt med ridning nu mitt i helgfirande/storm/blankis!
Den ynka gången jag ridit sen innan jul har jag lustigt nog lyckats nolla förväntningarna såpass att pålle blir jättepositiv när matte tycker minsta svar på en hjälp är toppenbra! ;)
 
Sv: Nyårshälsning från moderator

efterridtur20112.jpg
Gott nytt hästår 2012!!
Nu ska jag till ridbanan och passa på att rida ett dressyrpass på den nyfallna snön. Det ska regna bort redan imorgon så det är bäst att passa på.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Merkostnadsersättning
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Pysseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp