Bukefalos 28 år!

Nyfiken i en strut - vad är det som händer?

Kalaspinglan

Trådstartare
Han är lite förundrad, vår lilla Ridgeback-bebis. Kartonger överallt, det ekar och är tomt, mattorna är borta och vissa rum är till och med stängda. Nääää, det är något som inte är som det ska.

Vi flyttar idag, och hela helgen har vi ägnat oss åt att packa och städa. Och vår underbara lilla nyfikna hund ska vara med överallt. In i ugnen, in i garderoberna, in i packlådorna, ja, till och med i toaletten när jag skurar den. "Matte, vad gör du? Om jag viftar på svansen och slickar lite i ditt öra, kan vi gosa då istället? Eller busa kanske? Snälla? *viftar på svansen*"

Undrar vad han tänker egentligen? Och undrar hur han kommer att trivas i huset?
 
Sv: Nyfiken i en strut - vad är det som händer?

Ja de märker tydligt att något är på gång... Våran har blivit väldigt kontaktbenägen de två gånger vi har flyttat, och helst lagts sig på kartonger som är på väg ut osv... Men när vi väl har kommit på plats så har allt blivit som vanligt igen. Man måste ju förstå dem, matte och husse stressar runt, har inte tid på samma sätt som vanligt och saker försvinner hela tiden... Inte lätt för en hundhjärna att få ihop... :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund På söndag för exakt fem år sedan bilade jag och familjen ner för att hämta hem min alldeles första egna vovve, en liten bulleherre vid...
Svar
3
· Visningar
1 212
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 529
Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 180
Senast: Ämelie
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 910
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp