Ögoninfektion

Sv: Ögoninfektion

KL

Nu är kära Fingal återställd. Det blev mycket värre mot onsdagen, svullnaden var i själva verket en böld som växte sig golfbollstor över en natt. En varböld (vet. kunde inte fastställa exakta orsaken, men uteslöt tandproblem) som dränerats och det ser jättefint ut nu. Tratt och antibiotika löste det hela!

Tack för alla svar :bow:
 
Sv: Ögoninfektion

På bilderna ser han ju svullen ut även ned på kinden, stämmer det? Har man isf uteslutit någon slags böld (bitskada, rotspetsabscess m.m.) som trycker mot ögat?

Precis vad jag tänker, rotspetsabcesser kan se ut som den senaste bilden på ts katt, inte säkert att själva ögat är problemet!
 
Sv: Ögoninfektion

KL

Nu är kära Fingal återställd. Det blev mycket värre mot onsdagen, svullnaden var i själva verket en böld som växte sig golfbollstor över en natt. En varböld (vet. kunde inte fastställa exakta orsaken, men uteslöt tandproblem) som dränerats och det ser jättefint ut nu. Tratt och antibiotika löste det hela!

Tack för alla svar :bow:

Vilken tur!
 

Liknande trådar

Hästvård Lång tråd!! Tänkte höra om någon varit med om något liknande. Min häst har haft svullet skap ganska länge. Kollat med veterinär när vi...
Svar
5
· Visningar
4 033
Senast: Soffan74
·
Hästvård Dag 1, 10:00: Min häst och hagkompisen mår prima. Dag 2, 09:00: Hovslagaren ska verka, då är min häst svullen båda fram, samt varm där...
Svar
6
· Visningar
1 418
Senast: Krystalline
·
Hästvård Jag inleder inlägget med att framhålla att tid på klinik är bokad. För 1,5 vecka sedan hittade jag min ena häst med ett grumligt...
Svar
4
· Visningar
2 469
Senast: Bismarck
·
Hundhälsa För snart två år sedan fick Ivan ett irriterad öga med svullet ögonlock. Han hade ett litet, litet sår på ögonlocket, men blev...
Svar
18
· Visningar
6 985

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp