Bukefalos 28 år!

Tandra

Trådstartare
Råd från Örebroare behövs då jag ej känner till stan.

Jag ska till Örebro och titta på en kattunge men har problem att hitta information om bussar eller andra alternativ.

Jag ska från tågstationen till Behrn Arena.

På grund av att jag har fibromyalgi så kan jag ej gå särskilt långt.
 
Sv: Örebro

Om du använder dig av länstrafikens sida så kan du skriva in vilken adress du ska till och då få förslag på hur du ska ta dig dit. http://www.lanstrafiken.se/Orebro/Sok-resa/ Järnvägsstationen heter Örebro resecentrum som hållplats och sen beror det lite på vart du ska runt arena, det finns fotboll och hockey.
 
Sv: Örebro

Om du klarar av att gå en liten bit, ungefär 750 meter, kan du gå under järnvägen till antingen Karlaparken eller Tegnerlunden, då kan du ta linje 2 raka vägen till Behrn Arena.

Om du gör det så ska du se till att du korsar Hertig Karls Allé så att det inte blir som för mig som stod länge på fel sida och väntade på en buss som aldrig kom. :D
 
Sv: Örebro

Frågan är lite hur långt du orkar gå? Det är ungefär 600 m från station upp till järntorget och därifrån kan du åka direktbuss, men å andra sidan så är ju kostnaden den samma, så då kan det ju vara värt att byta buss.
 
Senast ändrad:
Sv: Örebro

Det är ju klart att det är närmare till Järntorget! :banghead: Och lättare att hitta också. TS, lyssna på Snurrfian. :D
 
Sv: Örebro

Taxi är väl bästa alternativet. Det är inte så långt, så det kan knappat kosta mer än nån hundring.
Stannar tåget vid Örebro södra är det ännu nämre till Behrn Arena.
 
Sv: Örebro

Jag skulle åka fram till centralstationen. Därifrån ta antagligen 727/777 eller 726. De går ur Örebro via tybble. Så passerar berns arena. Är inte säker på att 724 eller 721 svänger förre eller efter. De stanar där.

Stadsbussarna har jag ingen koll på.
 
Sv: Örebro

Länsbussarna stannar väl inte för avstigande på väg ut från stan eller för påstigande på väg in mot stan? Debatten gick ju både högt och lågt om det där när de införde det systemet eftersom de inte vill att länsbussarna ska användas som stadsbussar.
 

Liknande trådar

Kultur Jag håller på att göra ett utkast till en bok inom ett av mina specialområden. Målgruppen (tänker jag mig) är både forskare inom ämnet...
Svar
9
· Visningar
620
Senast: Myrten
·
Kläder & Bli fin Vet finns många här inne som bra hitta kläder. Så nu ber jag er om hjälp! Jag blev av med en favorit tröja tidigare idag, dock beställt...
Svar
10
· Visningar
891
Senast: Enya
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 599
Senast: cewe
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 837
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp