Öva inför mattetenta HJÄLP

Sonic76

Trådstartare
Ska skriva mattetenta snart och behöver hjälp med de två översta talen
Det är en övningstenta och jag har massor med litteratur men ingen kan beskriva det
20230809_150238.jpg
 
Vet inte om du vill ha lösningarna rakt av eller om du vill ha "hintar" eller beskrivningar. Börjar med det sistnämnda så får du säga till om du vill ha mer:

a) Här måste du först multiplicera ihop parenteserna!

b) Här behöver du hitta minsta gemensamma nämnare för bråken!
 
Vet inte om du vill ha lösningarna rakt av eller om du vill ha "hintar" eller beskrivningar. Börjar med det sistnämnda så får du säga till om du vill ha mer:

a) Här måste du först multiplicera ihop parenteserna!

b) Här behöver du hitta minsta gemensamma nämnare för bråken!
Gärna beskrivningar på lösningar så jag kan lösa de andra talen
Min hjärna vägrar fatta just nu så måste få den att funka 😩😒
 
Du bör kunna konjugatregeln, kvadreringsregeln och veta hur parenteser påverkar tecknen innanför parentesen. Du kan klara dig utan konjugatregel och kvadreringsregel om du kan multiplicera ihop parenteser, så börja med att kolla din kurslitteratur algerbraavsnittet hur man multiplicerar ihop parenteser.

Och nu ser jag att hjälpen du behöver finns i svaren du fick på en likadan fråga den 1 maj i år.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Behöver hjälp med att förklara hur jag ska räkna ut följande: Det är en övningstenta så ingen tenta så sett. Talet...
Svar
5
· Visningar
701
Senast: Pratsch
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 248
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 387
Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
31
· Visningar
2 305
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp