Bukefalos 28 år!

Övernattning med häst

Decibel

Trådstartare
Som jag förstått så blir man kanske tvungen att övernatta med sin häst om man vill kunna delta i en del distanstävlingar. Jag är själv ny på banorna och känner att det kanske är läge att kolla upp en del saker i god tid till i sommar. :)

Jag har lite funderingar:

  1. Hur och var hittar ni stall där man kan övernatta?
  2. Brukar dessa stall ta emot hingstar? (Jag har en hingst)
  3. Vad brukar det kosta?
  4. Brukar det finnas boende för ryttaren också eller får man ta in på hotell för eget bruk vid närmsta city?
  5. Hur långt innan bör man kontakta övernattningsstallet?
Nu har jag säkert glömt fråga något viktigt, men kommer ni på något mer som jag bör veta så dela gärna med er. Jag är som sagt helt grön och känner knappt någon som rider distans, så thank God för internet!
 
Sv: Övernattning med häst

När jag har övernattat så har det funnits stallplats på anläggningen, och jag har aldrig sett att de skulle ha nåt emot hingstar. De får ju bara en box, ingen hage, och en hingst ska väl hålla sig i en vanlig box utan problem.

Det brukar stå i propositionen vem man ska höra av sig till ang stallplats.

Ryttaren brukar få bo på närmsta vandrarhem eller liknande.
 
Sv: Övernattning med häst

finns väl lite bed and breakfast som har boxar. Vet dock inte huruvida de tar in hingstar. :)
 
Sv: Övernattning med häst

Oftast står det i proppen var man kan boka box eller vem man ska vända sig till.
Där brukar det också stå tips om var man kan boka övernattning.
// Linda
 
Sv: Övernattning med häst

Tack för svaren allihopa! Känns jättebra att det står i propparna, underlättar nog för många, mig tex! :)
 

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 436
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 637
Övr. Hund Hej jag behöver lite hundmänniskors input. Under brf:s årsmötet diskuterades den stora frågan vem som nu glömt att plocka upp sin hunds...
Svar
19
· Visningar
2 184
Senast: Grazing
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 319
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp