Övernaturliga händelser

Välkommen tillbaka Forumet Cinora det var längesen jag såg dig här.

Jag hörde för ungefär en månad sen hög musik gitarrljud . Mina grannar vad jag har hört spelar inte musik skrattar mest . Jag tror att pappa och Johan han som Dog föra året saknar honom så mycket var här.
 
Tänkte joina tråden och dela med mig av några av mina erfarenheter.
Kan börja med att säga att jag tror på spöken, men inte det övernaturliga samt pendlar osv. Men alla har ju rätt till att tro på vad de vill! :)

Kan börja med en gång när jag var ca 10år, vi bodde på en gård utanför Eslöv som var byggt på 1800 talet men renoverat flertalet gånger efter det. Jag var hemma själv en dag och satt på ovanvåningen och kollade på tv. Kommer även ihåg vilket program det var (Svampbob haha). Plötsligt så kommer hunden springandes upp för trappan som är på andra sidan rummet (8m kanske?) och hoppar upp i soffan, hon brukar aldrig annars vara i soffan så därför reagerade jag lite extra. Sekunden senare hör jag fotsteg i trappan, bara några få och jag hade uppsyn över iallafall halva trappan och där var ingen. Jag var somsagt, hemma själv...
I samma hus har lampors tänds och skäckts, saker har flyttat på sig, vi har sett skuggor utanför fönsterna, hästarna kunde ibland i panik springa till andra sidan hagen precis som om något i stallet skrämt dem (hagen gick precis utanför stallet).

När jag var lite äldre (14-15?), så bodde vi i en lägenhet och jag var (återigen) hemma själv. Jag satt vid datorn och högtalarna glappade lite så jag snurrade lite på kontakten och det blev bättre. Jag gick bara några minuter senare ut i köket för att hämta Cola, och när jag kommer in så är sladden ur datorn. Jag går livrädd in i rummet, för jag vet att sladden var i när jag lämnade rummet och det var en 2:a så jag var inte långt ifrån när den drogs ut. Jag tar min mobil och springer ut i köket och ringer min pappa som är elektriker och frågar om det kan ha varit något elektriskt som kan ha gjort så den har hoppat ut. Men nej, enligt honom ska det inte ha kunnat hända. Jag ringer då min mamma som kommer hem 10 minuter senare, jag hade då inte lämnat köket. Vi går in i mitt rum för att sekunden senare inse att hela skrivbordet flyttats (var ett provisoriskt på hjul så lätt att flytta). Fönster osv var stängda och det var en äldre stationär så den vägde en hel del så vinden skulle inte ha kunnat flytta på det. Sladden var fortfarande ute.

Efter det så flyttade vi in i lägenheten bredvid eftersom vi behövde en större. Där hände det mycket skumt, dörrar kunde smälla igen, lampor kunde tändas (aldrig släckas) osv. Men en gång som jag än idag tycker är jäkligt obehaglig... Var när jag skulle sätta upp ett lakan som jag hade som gardin då vanliga gardiner inte täckte (blev bländad när jag gick in i rummet så väldigt irriterande) och rullgardiner osv ingick inte och vi fick tydligen inte sätta upp för det gjorde märken... Hyresvärd från helvetet? Men iallafall så hade jag ett lakan som jag då hängt upp för att inte få in solen. Jag knöt däremot upp det varje kväll så jag inte skulle dra ner det (hade sängen precis bredvid) och hade dragit ner den tidigare. Men iallafall, så går jag förbi mitt rum och ser att man nattduksbordslampa är tänd. Jag går in, släcker den och går sen ut igen. Denna står alltså i fönstret precis bredvid sängen. Jag går ut och snackar i några minuter med min morfar och går sen förbi igen och då är den tänd. Jag tänker att jag antagligen bara inbillat mig första gången och släcker den igen men memorerar att lampknappen är neråt, ställer mig i sängen (ca 20-30cm från lampan) och börjar knyta upp lakanet. Jag tittar ner 10sek senare och ser att LAMPJÄVELN är tänd! Jag släpper lakanet, släcker lampan vars knapp är nu uppåt och går ut, stänger dörren efter mig och sov hos min mamma i 3 månader... Var enbart i rummet när jag satt vid datorn och då hade jag dörren öppen. Lampan slängdes hahaha!
I den lägenheten har det även hänt mycket oförklarligt både när jag varit ensam, när bara jag sett det och när vi varit fler som upplevt det. Så det är inte vara jag som "inbillar" mig, för tre personer kan väl inte inbilla sig samma sak då de hänt precis framför ögonen på dem?

Jag har även sett min f.d hund några veckor efter att hon avlivades. Min nuvarande har suttit och skällt mot dörröppningar, väggar, fönster (när vi bott i lägenhet på 2-3 våningen) osv.
 
Sjöng in en låt på en karaokeapp som jag har, när jag spelade upp det lät det som att någon skrattade i bakgrunden. Har lyssnat på samma inspelning men med andra som sjunger, då hörs det inget.
Senast igår fick min mor för sig att hon skulle titta i fotoalbum, hon öppnade ett och hittade ett kuvert med mormors handstil (min mormor är borta sedan många år). I kuvertet låg ett gammalt foto på henne och morfar. Mamma har visserligen det fotot, men sittandes i album, inte i ett kuvert.
 
Har väl bara en riktigt konkret händelse, och det var när jag bodde hemma hos mina föräldrar i deras förr-förra hus. Utanför mitt rum fanns det en korridor som ledde ned till trappan till bottenvåningen, och där fanns en bokhylla där vi hade lite blandade saker. Vid ett tillfälle så stod jag vid denna bokhyllan och böjde mig ned för att ta något från en låg hylla, och då kände jag något som drog emot min rumpa, som om någon gått förbi bakom mig och någon del av kläderna tagit emot. Jag vände mig om av ren reflex men tänkte i samma ögonblick att jag nog hade stött emot väggen på andra sidan, grejen var bara det att jag hade minst en halvmeter till godo bakom mig till väggen. Det stället där jag kände det var också högre upp mot ryggen än vad det skulle varit om jag lutat mig bakåt och stött i väggen.

Kan ju säga att jag inte "inbillat" mig fysisk beröring verken före eller efter det tillfället, så jag vill gärna tro att det inte var inbillning eller hjärnan som spelar mig ett spratt.

Vid ett annat tillfälle i samma hus så hade jag varit nere på natten och hämtat dricka. På väg upp för trappan igen hörde jag plötsligt en kvinnlig, viskande röst som frågade "ska du gå och lägga dig nu?". Det lät så verkligt att jag stannade upp i trappen, men jag har upplevt hörselhallucinationer tidigare, t.ex. tyckt mig höra musik i någon enstaka sekund, så där vågar jag inte med säkerhet säga att det inte var som jag inbillade mig.
 
Jag har varit med om väldigt mycket händelser som ej kan förklaras till inbillning. Så jag tror helt och fullt att det finns andra dimensioner.
Kan dela med mig om en grej till o börja med.

Var för ca ett år sedan i en stuga jag hyrde. Gick man på utsidan såg man rätt in mot sov/vardagsrum.
Hade hört många gånger att någon gick i stugan på nätterna men skakade av mig det då jag inte ville vara rädd i mitt eget hem.
Men en kväll gick jag med hundarna och såg på vägen in att det såg ut som någon satt vid min säng!! Blev rädd och gick ett till varv med hundarna och såg när jag var tillbaka att det var "tomt" så gick in och gjorde mig ordning för natten.
Vaknade sedan för att inse att det satt en flicka i min säng med mig!! Hon såg alltifrån trevlig ut om man säger så.. Jag kunde inte röra mig eller något alls.
Sedan sov jag ej mer den natten. Berättade inte detta till någon utom min mamma och sa upp boendet.
Personen som flyttade in efter mig är medial och efter några veckor frågade han mig om jag sett flickan och beskrev henne precis som jag sett henne. Även han tyckte att hon var allt annat än trevlig ..

Sen har man varit med om och sett en del annat men då har det inte kännts så otrevligt som det gjorde med denna flicka.
 
Jag har varit med om väldigt mycket händelser som ej kan förklaras till inbillning. Så jag tror helt och fullt att det finns andra dimensioner.
Kan dela med mig om en grej till o börja med.

Var för ca ett år sedan i en stuga jag hyrde. Gick man på utsidan såg man rätt in mot sov/vardagsrum.
Hade hört många gånger att någon gick i stugan på nätterna men skakade av mig det då jag inte ville vara rädd i mitt eget hem.
Men en kväll gick jag med hundarna och såg på vägen in att det såg ut som någon satt vid min säng!! Blev rädd och gick ett till varv med hundarna och såg när jag var tillbaka att det var "tomt" så gick in och gjorde mig ordning för natten.
Vaknade sedan för att inse att det satt en flicka i min säng med mig!! Hon såg alltifrån trevlig ut om man säger så.. Jag kunde inte röra mig eller något alls.
Sedan sov jag ej mer den natten. Berättade inte detta till någon utom min mamma och sa upp boendet.
Personen som flyttade in efter mig är medial och efter några veckor frågade han mig om jag sett flickan och beskrev henne precis som jag sett henne. Även han tyckte att hon var allt annat än trevlig ..

Sen har man varit med om och sett en del annat men då har det inte kännts så otrevligt som det gjorde med denna flicka.
Vad läskigt! Fick ni veta vem flickan var?
 
jag har sett en del, men det jag tänkte berätta nu är inte min historia egentligen även om jag är en del av den.

Min kompis brukade följa med oss till vårt landställe som är ett gammalt soldattorp. Det här var när vi var 14.
En natt när jag ligger och sover (vi har sängarna på motsatt sida i rummet) vaknar jag av att hon kastar godis i mitt ansikte för att jag ska vakna. "Jag är rädd" säger hon. Jag visste att hon tyckte huset var obehagligt (det gör typ alla som kommer dit) och svarar bara att hon ska slappna av och somna. Dagen efter säger hon ingenting om det, hon är precis som vanligt.
Natten efter händer det igen, hon väcker mig med att kasta godis i mitt ansikte. Trött och mer eller mindre halvsovandes blir jag sur och typ fräser åt henne att hon ska fortsätta sova, för att sedan ignorera henne.
På morgonen efter är hon inte i sin säng. Konstigt tyckte jag, hon brukar aldrig vakna före mig. Jag går ut ur rummet och då ser jag att hon ligger i min mammas säng.
Efteråt fick jag höra att hon såg en kvinna sitta på min säng och smeka mig på kinden och att hon blivit så rädd att hon kommit gråtande till min mamma och bett att få sova hos henne.
Jag är rätt glad att jag inte öppnade ögonen den natten samtidigt som jag känner mig som en skitstövel som inte tog henne på allvar. Jag har svårt att tro att en 14-årig tjej kommer gråtandes till sin kompis mamma mitt i natten för ingenting.

Det här var varken första eller sista gången någon sett något i det huset. Hela min familj har upplevt saker samt en vän till mig som ändå har upplevt mycket själv inte ville vara i huset alls efter att ha varit där en kvart.
 

Liknande trådar

Äldre Tänkte fråga om någon här inne har varit med om något "övernaturligt", något som ni inte riktigt kan förklara hur ni än vänder och...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
23 664
Senast: Asko
·
Kropp & Själ Bästa Buke! Jag skulle behöva er hjälp att få lite klarhet i vad det är som händer i mitt huvud. Jag skapade ett anonymt konto då jag...
2
Svar
33
· Visningar
5 719
Senast: Rosett
·
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 309
Ekonomi & Juridik Hej! varnar för låååååångt inlägg men behöver lite "Push" just nu... Har haft ett uppehåll från att vara hästägare på några år men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
14 697
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp