Övernaturliga händelser

Får jag fråga - är det någon här som faktiskt är medial och/eller tror på det övernaturliga?
I "min" värld existerar det "övernaturliga" i allra högsta grad, och jag skulle kunna ge mängder av exempel -men det är svårt att förklara, det är liksom lite mer än "något konstigt hände i mitt hem..." för min del har det nu handlat om liv och död (!) Så jag undrar helt enkelt om sådant hör hemma i tråden? Kanske inte just DET exemplet, men i övrigt liksom?
 
@GotAsecret Jag vet inte om jag tror eller inte, jag tror på vissa saker iaf. Min mamma tror, och hon går på healingkurser och andra mediala kurser lite då och då. Jag har vart med på meditation en gång, samt en storseans där dom även gjorde andlig konst och målade med encastic art eller hur det stavas (vaxmålning med strykjärn) och där fick kvinnan som höll seansen fatt i mig så att säga för vaxmålningen var till för mig, och pratade om mig och sånt, rätt häftigt och skrämmande, tyvärr kommer jag inte ihåg allt hon sa. Men, just då kände jag att hon hade rätt i mycket. Har även gått på en sittning själv, vilket också var spännande och lite obehagligt nästan.


I mammas och hennes mans hus spökar det rejält mellan varven, min styvpappas pappa dog i huset på ovanvåningen och ofta kan man höra att det möbleras om där uppe trots ingen är där.
Tydligaste minnet jag själv har av sån aktivitet är när jag och en kompis i lågstadieåldern var hemma själva och satt i ett rum på nerevåningen och grävde i lådan med lego/duplo för fulla muggar så hör vi plötsligt att det stampar och möbler som dras uppe. Vi går ut och ropar i hallen om nån är hemma, ifall nån kommit hem. Inget svar... Vi vågade inte vara kvar mer den dagen :p Men, när man blev lite äldre så vande man sig.

Står även en kvinna i köksfönstret ibland, har inte sett henne själv men mamma och bröder har. Och lillebror när han var 2 år så hade han en låtsaskompis trodde mamma, då han hela tiden pratade om en pojke, och till slut en dag frågade mamma "men vad heter pojken?" och lillebror svarar "han har inget namn, för han är död".... Visar sig att ett barn i 2-4 års åldern dött i tyfus eller nått sånt på gården för jättelänge sedan. Många döingar som springer omkring där ;)
 
Min mamma berättade om en skum grej som hände när min bror var bebis. Han sov i sin säng, mamma höll på i köket och hörde någon bakom sig som sade "gå och titta på pojken" Hon trodde först att hon inbillade sig och fortsatte med det hon höll på med, sedan hörde hon det igen ett par gånger till. Sista gången kände hon att någon knuffade på henne mot sovrummet. När hon kom in hade min bror slutat andas. Hade hon inte gått in då så hade han kanske inte varit i livet idag.
 
Jag tycker sånt här är så fruktansvärt läskigt. Och vet inte riktigt vad jag tror, om det verkligen är så att man kan få någon form av "kontakt" eller om det bara är min mörkerrädsla som kickar in. Vi bor i ett relativt nybyggt hus (mitten av 70-talet ungefär), och förutom vår familj har det bara bott en annan familj i huset före oss, de är samtliga i livet. Huset är inte tillräckligt gammalt för att det ska knarra i golven och knäppa i väggarna på samma sätt som ett äldre hus. Vi har aldrig hört någonting i den vägen tidigare. I höstas dog grannen knall och fall, husen ligger nära och grannen hade även kopplingar till vårt hus tidigare. Från den kvällen började vi höra dunsar som inte gick att förklara, vi hade ett fönster på glänt och det var helt vindstilla ute, det flög upp med en farlig fart och det hördes konstiga ljud över golvet (mina farföräldrar bor i ett gammalt 1800-talshus, och där låter det precis så). Vi sa allihop att vi bara inbillade oss p.g.a. det här med grannen, och att vi var uppskrämda för att det hände så hastigt. Det konstiga är dock att från och med begravningen hörde vi inte ett ljud mer.
 
Jag själv är väl "troende", eller vad man ska säga. Jag är övertygad om att världen består av flera lager/dimensioner, och att saker och energier smiter igenom emellanåt. Jag är inte överförtjust i de där tv-programmen typ "Det Okända", det är bara en massa människor som skriker och själv ser man inget. Men när det är "äkta", då är det intressant! Tyvärr måste jag vara världens mest okänsliga människa när det kommer till sådant här, har nog aldrig upplevt något intressant... Bara sådant som hjärnan har hittat på. Men jag har en mamma som nog definitivt ser saker. Det är lite kul, eftersom hon är en väldigt jordbunden människa, logisk och har inga som helst intressen för övernaturliga saker. Men hon ser, och det är liksom naturligt för henne. Ingen stor grej. Hon får syner ibland, bara liksom bilder som kommer. En gång när hon var på väg till ett jobb hemma hos någon, såg hon en bild av döda människor hängandes i träd. När hon kom fram var det den gården hon sett, men istället för människor var det djur från slakten som hängde. Annars känner hon saker på platser. På promenader har hon hindrat mig från att gå till vissa ställen, vissa vägar, då "det inte känns bra". En gång hindrade hon mig från att boka en flygbiljett på ett specifikt datum, utan hon fick mig att välja något annat. Har inte gjort den resan än så det blir intressant att se om det händer något eller inte. Annars har hon flera gången påpekat att det sitter en svart katt på lite olika ställen i huset, innan vi ens hade egna katter.

Visst, det är ju hennes ord, men hon har inte det intresset för fantasi för att hitta på. Men själv har man en fantasi som räcker till hundratals människor, men känner inte ett smack...
 
Jag kan få "känslor" när något är påväg att hända eller händer. Första gången var innan min farmor gick bort, vi var i Stockholm med jobbet en helg. Det var party och så skulle vi på kryssning på söndagen. Helgen började som en katastrof och helt plötsligt fick jag en känsla att jag MÅSTE hem. Jag trodde det berodde på tjafset som var och att jag helt enkelt inte ville följa med på kryssningen. Jag gick iallafall till chefen och sa att farmor var riktigt dålig och jag måste åka hem. (Min farmor led av långt gången demens och cancer). Mycket riktigt så när jag ringde min pappa och sa att jag kommer hem så berättade han att farmor inte skulle orka många dagar till. Jag hann till sjukhuset på kvällen och sa hejdå sen på morgonen var hon borta.

Även när min mormor gick bort så kände jag det. Det var inte alls oväntat utan det var dags och vi hade väntat ett par dagar. Tyvärr kunde jag inte ta mig dit men vid klockslaget när det hände fick jag en väldigt olustig känsla i kroppen och jag visste att nu är det över.

Den sista gången var lite missvisande. Jag var helt säker på att det hänt min farfar något och ringde hem men han mådde bra. Senare på kvällen fick jag veta att en av mina närmsta vänners mormor gått bort.
 
Det här med att höra oförklarliga saker på övervåningen har jag varit med om ett antal gånger!
Jag och min kompis var hemma hos henne och lagade mat på nedervåningen när vi plötsligt hör något trilla i golvet där uppe. Går upp och ser en porslinsdocka i två delar på golvet. Dockan har alltså suttit i det fönstret i åratal, inga djur fanns i närheten och det drog inte från fönstret heller..

En annan grej var när jag och en annan vän låg i varsin säng och skulle sova på skolan. (Vi bodde på internat) Detta var på helgen då de flesta andra eleverna åkte hem, bara de som hade långt hem stannade kvar och det var bara några få. När vi ska sova runt midnatt hör vi något som dånar utifrån det gemensamma köket. Lät verkligen som att någon släpade möbler där ute. Det kan heller inte ha varit andra elever då man behöver en viss nyckel till varje enskild bostad.

Lagom läskigt!
 
Ja alltså, jag som drabbats av sömnparalyser perioder i mitt liv har ju lite svårt att skilja på inbillning och verklighet :crazy: Men jag väljer att lägga in alla mina upplevelser i facket sömnparalyser för min egen mentala hälsas skull :D Jag har sett både siluetter och obehagliga skepnader i mitt rum, hört röster som pratat med mig osv. Om jag inte var ett så stort fan av vetenskapen så hade jag nog varit inlåst på psyket vid det här laget.

Men jag minns en upplevelse från när jag var barn. Jag hade mycket mardrömmar så jag vaknade ofta på natten och gick och la mig hos mina föräldrar. En gång när jag gick mellan mitt rum och pappas rum så såg jag ett rökmoln ovanför soffan. Ganska runt format, ganska stort. Jag stirrade på det hur länge som helst och förstod inte vad det var. Det svävade liksom där. Jag sprang till pappa och kröp ner under täcket. Morgonen efter fanns där inga tecken på nåt märkligt.
 
Får jag fråga - är det någon här som faktiskt är medial och/eller tror på det övernaturliga?
I "min" värld existerar det "övernaturliga" i allra högsta grad, och jag skulle kunna ge mängder av exempel -men det är svårt att förklara, det är liksom lite mer än "något konstigt hände i mitt hem..." för min del har det nu handlat om liv och död (!) Så jag undrar helt enkelt om sådant hör hemma i tråden? Kanske inte just DET exemplet, men i övrigt liksom?


Well.. Jag bor med en som håller på med det mediala i allra högsta grad och är häxa, och jag har varit med om helt sjuka saker sedan jag flyttade in hos henne och innan var jag helt otroende men efter upplevelser som jag nog inte bör skriva om här med risk för att bli inlåst ;) så idag tror jag och vill utveckla min mediala sida själv, brukar läsa hennes böcker och har även en egen träpendel som jag fick av henne. Pendla kan jag faktiskt så någon slags medial sida har jag, och enligt hon jag bor med så kommer jag utveckla det bara jag vill... och i vårt hem så är det saker som händer i massor ^^

Och de är så himla intressant!
 
JAG vill höra om dina upplevelser! :love: :bump:
Är du med i några fb-grupper? Jag är med i flera, men aktiv i 2, varav den ena är helt fantastisk :love:
 
Well.. Jag bor med en som håller på med det mediala i allra högsta grad och är häxa, och jag har varit med om helt sjuka saker sedan jag flyttade in hos henne och innan var jag helt otroende men efter upplevelser som jag nog inte bör skriva om här med risk för att bli inlåst ;) så idag tror jag och vill utveckla min mediala sida själv, brukar läsa hennes böcker och har även en egen träpendel som jag fick av henne. Pendla kan jag faktiskt så någon slags medial sida har jag, och enligt hon jag bor med så kommer jag utveckla det bara jag vill... och i vårt hem så är det saker som händer i massor ^^

Och de är så himla intressant!
Vill gärna också höra om vad du upplevt :)
 
Oj listan kan göras lång, men skriver jag ut här så är risken ganska hög att folk tror att jag är galen på riktigt så skriver istället om när hon berättade saker för mig om saker jag förträngt i barndomen och som INGEN kan omöjligt veta..


Sedan när vi flyttade in i vårat hus så upptäckte jag och systrarna att vi borde rensa så vi körde drakblod rökelse i huset för att rensa ut de vi inte ville ha där för när man duschade på nedervåningen så kände man sig iakttagen och kollade man sig i spegeln hur glad man än var så såg man hur dyster ut som helst och vid syrrans säng så var det klor som krafsade precis vid huvudkudden


Sedan hade vi en videokamera uppsatt på lillebrors rum när vi såg hur någon var där och han kommunicerade med denne man..

Vi såg skuggor på väggen och hon som är häxa såg ju hur han såg ut och det visade sig att han bott i huset innan han dog..

Sedan har vi min mamma som konverserade med hon jag bor hos och avslöjade saker för henne som jag försökte hålla hemligt


Och mer än 3 gånger har hon räddat livet på mig då hon insett att jag var på väg att ta livet av mig..


Hon läser inte tankar om hon inte måste då hon anser att tankar är heliga men en gång kände hon att något var väldigt fel och hon försökte få mig att berätta men jag sa att det inte var något antingen så fick hon veta av andra sidan eller så läste hon mina tankar för hon räddade mig i sista stund


Chakrahealing har jag fått av henne och jag blev frisk ifrån min panikångest och depression tack vare ädelstenarna ..
 
@Cinora vad är drakblodrökelse?

När jag var liten kunde jag inte sova innan jag städat rummet åt änglarna. Klev någon bara in i rummet blev jag vansinnig och skrek att de skulle akta änglarna. Tydligen höll det på i några år.
Jag har inget minne av det själv nu, men mamma har berättat om det. Hade en kompis förut som hade gjort precis likadant som liten. Om det betyder något eller om jag bara hade vild fantasi vet jag såklart inte.
 
När jag väntade äldsta sonen träffade jag en kompis och hennes morbror som är väldigt medial. Jag var bara i tredje eller fjärde veckan någonting så det syntes ingenting alls att jag var gravid, hade inte berättat något om det för kompisen heller.
Hennes morbror sade direkt han såg mig att "jaha du har nåt roligt och vänta på"
Har träffat honom förut och varje gång likadant, har man ont någonstans kan han tala om exakt var utan att man sagt ett ord om det, tänker man på något speciellt kan han säga precis vad det är och vad som kommer hända angående det osv. Oftast hinner man knappt säga hej innan han talar om något han omöjligt borde kunna veta.
 
När jag väntade äldsta sonen träffade jag en kompis och hennes morbror som är väldigt medial. Jag var bara i tredje eller fjärde veckan någonting så det syntes ingenting alls att jag var gravid, hade inte berättat något om det för kompisen heller.
Hennes morbror sade direkt han såg mig att "jaha du har nåt roligt och vänta på"
Har träffat honom förut och varje gång likadant, har man ont någonstans kan han tala om exakt var utan att man sagt ett ord om det, tänker man på något speciellt kan han säga precis vad det är och vad som kommer hända angående det osv. Oftast hinner man knappt säga hej innan han talar om något han omöjligt borde kunna veta.

Fy vad obehagligt med en människa som läser andra utan lov. Bara för att man kan göra det så har man ändå ingen rätt att göra det utan tillåtelse. Det är ju som att läsa någon annans dagbok, det gör man bara inte.
 
Här hemma är det något som påverkar djuren, har aldrig känt av denna själv men ser på djuren att de stannar och tittar sedan går "runt" något.

Men på jobbet, både ser och hör jag saker. Jobbar natt på ett äldreboende. Senast förra veckan så mötte jag en skepnad i köket på avdelningen. Han bara stod och kollade på mig sedan försvann han. Men han hade positiva vibbar och jag blev glad av att ha träffat honom.

Men för ett par år sedan var jag och jobbade i ett annat hus. Där var det en kvinna som var jätte obehaglig, hon gick efter oss, ställde sig i vägen i korridorer. Öppnade och stängde dörrar. Hon var hemsk. Liten med grå klänning och grått hår.
 
Fy vad obehagligt med en människa som läser andra utan lov. Bara för att man kan göra det så har man ändå ingen rätt att göra det utan tillåtelse. Det är ju som att läsa någon annans dagbok, det gör man bara inte.
Ja han är skum, trevlig men lite märklig haha.
 
@Cinora vad är drakblodrökelse?

När jag var liten kunde jag inte sova innan jag städat rummet åt änglarna. Klev någon bara in i rummet blev jag vansinnig och skrek att de skulle akta änglarna. Tydligen höll det på i några år.
Jag har inget minne av det själv nu, men mamma har berättat om det. Hade en kompis förut som hade gjort precis likadant som liten. Om det betyder något eller om jag bara hade vild fantasi vet jag såklart inte.

Drakblod:

Den torkade örten sägs vara en kraftfull beskyddare, man kan bära den på sig
eller strö den kring sitt hus.
Driver bort negativa energier och ondska när den bränns
 

Liknande trådar

Äldre Tänkte fråga om någon här inne har varit med om något "övernaturligt", något som ni inte riktigt kan förklara hur ni än vänder och...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
23 664
Senast: Asko
·
Kropp & Själ Bästa Buke! Jag skulle behöva er hjälp att få lite klarhet i vad det är som händer i mitt huvud. Jag skapade ett anonymt konto då jag...
2
Svar
33
· Visningar
5 719
Senast: Rosett
·
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 309
Ekonomi & Juridik Hej! varnar för låååååångt inlägg men behöver lite "Push" just nu... Har haft ett uppehåll från att vara hästägare på några år men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
14 697
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp