Övningar/lekar med skadad häst?

P

Piccoliiina

Har en valack med skador på djupa böjsenan som inte får springa fram tills mars. Dock får han skritta hur mycket som helst!

Undrar om det finns någon som vet några övningar man kan göra med en skadad häst, eller lekar?:banana:

Tacksam för alla svar!
 
Sv: Övningar/lekar med skadad häst?

PAt Parellis sju lekar kanske? :)
 
Sv: Övningar/lekar med skadad häst?

Kan du rida på din häst??? i så fall finns det många övningar du kan göra på hästryggen för att få bättre balans och bättre kommunikation...:banana:
Från marken kan du göra ledarskapsövningar och skaffa bättre kommunikation genom hantering, massage och annat som du kan komma på...:rofl:

Låt fantasin flöda så kanske det inte blir "långtråkigt" att ha en skadad häst...
Lycka till!!! :bump:
 
Sv: Övningar/lekar med skadad häst?

Miljöträna honom? Medryttarhästen är också halt, så jag håller på och miljötränar för fullt. presenningar, stora bollar, saker som släpas bakom/bredvid/under honom, paraplyer osv. bara din fantasi sätter gränser! :)
 
Sv: Övningar/lekar med skadad häst?

Miljö träna,trickträna,lek följa john(i skritt) ha kul!
 
Sv: Övningar/lekar med skadad häst?

Som vad tillexempel? :angel:

Jo träna på att få bättre kommunikation och ledarskapsövningar.
NH kan man göra när som helst och om det börjar bli enformigt kan det vara kul att lära hästen och dig någonting nytt. Trix och lekar kan vara skoj...;)
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 957
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 943
Senast: Stereo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 422
Senast: Madalitso
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 458
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp