Övningsbana på liten yta

Kosmostanten

Trådstartare
Finnes: liten paddock, ca 17 x 30 m, ett styck normalstor lättgalopperad ridtravare, samt diverse hindermaterial - stöd, bommar, plank, mur.

Önskas: tips på smarta sätt att bygga träningsbana på denna relativt lilla yta. Höjd 50-80 cm.

Vi vill öva på anridning, svängar, rätt galopp efter landning samt att lugna ner tempot en smula.
Jag har skitdålig fantasi, så när jag ska bygga bana blir det alltid långsida - snett igenom - snett igenom - långsida.
Tips mottages gärna på olika varianter, gärna med förslag på hinder som kan hoppas från båda håll så man inte behöver släpa ut för mkt på banan :bow:
 
Sv: Övningsbana på liten yta

Ett tips är ju att bygga upp tre ganska låga hinder längs medellinjen och öva på att rida volter omväxlandde med åttor. Du får ju då två hinder på varje volt. Då kan du byta galoppen över hindret när du vänder! Om du får plats med denna övning alltså. Annars är ju studsserier en klassiker.
 
Sv: Övningsbana på liten yta

Du menar nåt sånt här?

bana.jpg


Den ska jag absolut testa, tack :bow:
 

Liknande trådar

L
Träning Hej, Ursäkta ett långt inlägg, men så här är det: Jag har en 5-årig connemara som jag håller på att utbilda. Nu jobbar vi mycket...
2
Svar
36
· Visningar
3 460
Senast: Seabaz
·
M
Hästmänniskan Har sökt och letat överallt men jag hittar ingenting om hur det går till att anlägga en ridbana/paddock! Jag har en yta som idag är...
Svar
8
· Visningar
1 367
Senast: freyja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp