Bukefalos 28 år!

Olika ridstilar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

MadeleineS

Jag har hört talas om en ridstil som jag tror kallas Haute Ecole, där man rider med endast halsrem. Jag blev vädligt insperad av den här stilen för att det ser så lätt och fritt ut att rida utan sadel och träns, då det kändes att man nästan förstör hästen när man sätter på dem sadlar och en metall stång i munnen. Hästarna såg så mycket friare ut! Det häftiga var att hästarna som var lärda med den här stilen gjorde allt som "vanliga" hästar gör: markarbete, hoppar, allmän dressyr. Det var riktigt häftigt!!
Jag har aldrig sett något liknande! Vet någon mer om den här stilen och om det finns något sånt i Sverige?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 413
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 150
Senast: mackan
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 634
Senast: As_Vegas
·
Utrustning Som så många andra sitter jag också fast i sadeldjungeln. Jag fick hem min häst (12 år, valack, 168 hög, 75% Trakehener 25% Eng...
Svar
5
· Visningar
1 871
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp