Bukefalos 28 år!

Olycksfallförsäkring,ersättning förlorad känsel?

Fibusen

Trådstartare
Vart sparkad för ca 4-5 månader sen,fick en rejäl lårkaka samt skitont i knät då jag på nått sett vred till det och hoppade på kryckor i ett par veckor.

Knät är ganska ok i dagsläget,känns lite svullet i bland,samt att det smärtar om man ska sätta sig på huk,vilket jag gör OFTA på mitt jobb,i bland känns det som det ska hoppa ur led.

På låret har lårkakan försunnit sen nån månad tillbaka,har dock en hård kant kvar av en halv hov,så det ser ibland ut som jag har ett ärr,eller en lång celuit där,även mörkare i huden på den kanten.

Det som är mest tråkigt är dock att jag inte har nån känsel på "hoven" och några cm runt om,huden ser i bland lite ljusar ut där,och en blodåder synns tydligt mitt i området. Om det är jättekallt ute kan jag känna smärta där,typ som man kan tänka sig att man får en liten stöt av en häst eller liknande,bara att det känns som om man får 1000 sånna stötar på hela "hoven".

Jag har verkligen NOLL känsel där,testade att blunda sen fick sambon ta en penna och dra över låret,när han kom dit så kunde jag inte ens svara på om han hade lagt på pennan eller inte,känner heller inte tryck riktigt,man måste trycka skithårt för att jag ska känna det lite svagt att nått händer på mitt ben.

När jag anmälde skadan till mitt försäkringsbolag så skulle jag höra av mig efter 6 månader igen och se om jag hade några men kvar. Ett år efter olyckan hade jag möjlighet att få ersättning.

MEN,nu tycker jag att nedsatt känsel är ju inget som påverkar mig mer än att det är såklart oerhört irriterande och obehagligt att verkligen inte kunna känna nått alls överhuvudtaget på sin egna kropp,känns konstigt att lägga dit sin hand,du känner det i handen,men du känner det inte på benet,så jag funderar på om det är något som är värt att ta upp hos försäkringsbolaget öht?

Jag fick ut för resa till och från akuten,kryckorna,och vårdcentralbesöken jag gick på här hemma,så jag är jättenöjd över det,men många säger att det är klart jag ska anmäla detta efter ett år,för att kanske få ersättning för det med,för det är ju känselbortfall,men skulle kännas så oerhört löjligt om dom frågar mig hur det påverkar mig tex,för det påverkar mig ju inget direkt,mer än att det är irriterande och obehagligt som sagt,men min funktion påverkas ju knappast...
 
Sv: Olycksfallförsäkring,ersättning förlorad känsel?

Kan inte uttala mig om ersättning för nedsatt känsel, men det kan ta bra lång tid innan nervbanor återhämtar sig i alla fall (om de gör det). Hade ingen "ytkänsel" alls på utsidan av benet efter en knäoperation. Jag kände hårdare tryck men inte en lätt beröring. Jätteskum känsla. Nu tre år efter operationen har jag nästan full "ytkänsel". Känns som jag känner väldigt nära huden och djupare men har några mm emellan som inte reagerar, men det tog i alla fall en jäkla tid.

Däremot så tycker jag du bör kolla upp ditt knä om det känns som det hoppar ur led eller liksom knäpper till och känns som det hamnar lite snett och sen kan rätta till sig. För då kan du ha problem med ett ligament/korsband och sånt kan vara bra att kolla upp (om du inte redan tex gjort magnetröntgen eller dylikt).
 
Sv: Olycksfallförsäkring,ersättning förlorad känsel?

Självklart ska du anmäla det. Det är ju ett handikapp att sakna känsel. Du kan ju t ex bränna dig illa om du inte har någon känsel. Tänk om du t ex lutar dig mot något som är skållhett, men inte känner det... Du ska ju självklart även anmäla att du fortfarande har ont. Jag fick 25 000 kr för mitt knä efter en bilolycka, trots att dom inte hittade något fel på röntgen (knäet svullnade ofta och gjorde ont när det blev ansträngt).
 
Senast ändrad:
Sv: Olycksfallförsäkring,ersättning förlorad känsel?

Det kan ta jättelång tid innan känseln kommer tillbaka, så om jag vore du skulle jag inte tappa tron på att den faktiskt kan komma tillbaka.

Jag blev förlamad i min vänsterhand efter en olycka och kan varken röra på fingrarna eller har känsel.
Jag var tvungen att vänta i 2 år innan jag fick gå till doktorn för att konstatera att felet var bestående.
Sen efter det har det tagit rejält lång tid för dom att fastställa hur invalid man är med 1 hand förlite och ingen känsel.
Jag fick genomgå massor med olika känseltester hos doktorn och de kollade med elstötar osv om nerverna fungerade som de skulle vilket de tyvärr inte gjorde...

Så förbered dig på att det kommer att ta tid!

Hoppas det blir bättre för dig, för jag vet precis hur äckligt det är när man har handen sittandes där men det känns inte om man bränner den eller klämmer den osv...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp