Omstoppning?

R

Raeman

Jag har slarvat med att få min sadel omstoppad... :crazy: :angel: Kan man rätta till små fel i passformen om man stoppar om den??? Har tänkt ta ut en sadelutprovare också...

M.
 
Passformen är för hästens del. Jag är lite orolig att den inte ligger an som den ska baktill, men det är inte mycket det handlar om.

M.
 
*puh* :angel: Det känns skönt att höra, vet nämligen inte om min ekonomi skulle klara en ny sadel just nu... :crazy:

En fråga till bara, om jag tar ut en sadelprovare, kan den kolla vad som behövs och se till att det blir gjort eller hur går man till väga???????

M.
 
Synd att du inte bodde här uppe :smirk:vi har en gätte duktig tjej här som både stoppar om och provar ut..Eller rättare sagt hon stoppare inte om fören hon sett sadeln på hästen :D
Det du annars kan göra är att rida i sadeln under ett pass och ha ett vitt schabrak eller en vit bit lakan under mot hästens rygg..det kommer då lämna märken efter hur sadeln ligger ann på hästen och sedan ta med den tygbiten eller schabraket till sadelmakaren och ut i från det dryfta dina idér och funderingar...Ta med sadeln oxå då förståss :D

annars är det ju det ultimata om personen som stoppar om är utbildad i att prova ut sadlar oxå..Det underlättar :D
 
Tack! Jag ska ta tag i att leta sadelmakare/sadelutprovare snarast! :)

M.
 
Jag har bokat tid nu med en som ska komma och kolla sadeln. :) Det är 2 veckor tills h*n kommer dock. Jag ska försöka rida barbacka och i min allroundsadel så mycket det går tills dressyrsadeln är kollad och omstoppad.

M.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: liiinnea
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
393
Senast: __sofia__
·
Utrustning Provade både S och M i butik (Komperdell Ballistic Flex Fit Slim) och tyckte S satt tight så de blev jobbigt. Beställde hem en M i rätt...
Svar
3
· Visningar
657
Senast: Zacci
·
Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 386
Senast: kurakosz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp