Ont i foten

@ullo Förresten, jag vet vad det är du drabbats av: moderatit. En muskel har helt enkelt blivit inflammerad för att du modererat för mycket.

Enda boten är vila så du bör nog ta semester från datorn ett tag, vi klarar oss nog ska du se :angel:

(Eat your heart out @DoktorCilla :sneaky:)
Ah, du menar när jag stampar foten i golvet och säger "dumma dumma er" till datorskärmen i en ton som får katterna att fly, då går fossingen sönder?!! Vilken dum liten fot... :(

Jag får be @lizan ta över modereringen helt enkelt!! :D :up:
 
Känner som sagt mera smärta under trampdynan än i fotleden, men smärtan sprider sig i foten

Jag fick för några år sedan ganska plötsligt våldsamt ont i foten. Mest under främre delen av "trampdynan". Läkaren visste direkt vad de var, berodde på "nersjunken" främre del av foten (typ, har glömt exakt vad hon sa och vad det hette). Fick rådet att köpa skoinlägg som liksom lyfter mittdelen av den främre delen av foten. Hade med åldern att göra enligt läkaren. ;)

Det intressanta är att efter en tid (ngt år) med inlägg i skorna (var tendens i båda fötterna) så har jag sedan klarat mig utan inlägg i flera år. Skönt för det gjorde rejält ont.

Inläggen kan vara lite knepiga att få på plats, men det finns självhäftande om man vill ha dem i tunna sommarskor. Finns både små lokala och sådana som fyller det mesta av skon http://www.minfot.se/inlagg-sulor/metaflex-mjukt-forfotsstod
 
Känner som sagt mera smärta under trampdynan än i fotleden, men smärtan sprider sig i foten
Jag fick lite sådan smärta, eller en otroligt jättesmärta under foten relativt plötsligt. Utvecklade sig under kanske 2-3 dagar tills jag överhuvudtaget inte kunde gå alls. Kunde inte ens peta på foten pga smärtan. Gick till vårdcentralen som trodde stressfraktur först men sen visade inte röntgen något. Dom kom iallafall fram till att jag antagligen fått gikt. Det gick iallafall över på någon vecka tror jag det var, då började smärtan försvinna.

Min tå och lite upp på foten var minimalt svullen, alltså inget direkt synligt. Men ont som tusan gjorde det iallafall. Så om det är under foten där så kanske du med har fått gikt?
 
Vrickar fötterna ofta, knän hoppar ur led och jag drar axlarna över det som är normal. Gör faktiskt ingenting, jag puttar tillbaka dem på plats, säger några fula ord och fortsätter med det jag höll på med. har en sjukdom som heter EDS

Det kan inte vara något av småbenen i foten som har hoppat fel? Det gör mina emellanåt. I vanliga fall så brukar det gå att trycka tillbaka dem själv men ibland får sambon hjälpa till. Jag har också EDS.
 
Vrickar fötterna ofta, knän hoppar ur led och jag drar axlarna över det som är normal. Gör faktiskt ingenting, jag puttar tillbaka dem på plats, säger några fula ord och fortsätter med det jag höll på med. har en sjukdom som heter EDS

Aaaah. Tänkte väl det - och skulle fråga om du har EDS. Det är knäskålarna som hoppar på sniskan, inte själva knäleden.
 
Det kan inte vara något av småbenen i foten som har hoppat fel? Det gör mina emellanåt. I vanliga fall så brukar det gå att trycka tillbaka dem själv men ibland får sambon hjälpa till. Jag har också EDS.

Fundera på det först. Har som
Vana att möblera om
Lite i foten. Men de brukar gå om
Snabbt. Nu har det hållit på en vecka. Bättre om jag lindar stadigt men är ju för varmt för det och så sväller jag tydligen upp i värmen.
 
Fundera på det först. Har som
Vana att möblera om
Lite i foten. Men de brukar gå om
Snabbt. Nu har det hållit på en vecka. Bättre om jag lindar stadigt men är ju för varmt för det och så sväller jag tydligen upp i värmen.

En bekant (som också har EDS) behöver hjälp utav sjukgymnasten för att få tillbaka småbenen i fötterna när de har hoppat fel. Du har ingen bra sjukgymnast som kan hjälpa dig att kolla om det är något sådant och som isåfall kan hjälpa dig att få dem på plats igen?
Endel blir ju hjälpta av att tejpas, har du testat det? Det blir ju inte lika varmt som att linda foten men håller ändå benen på plats.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 172
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har vrickat min fot 5ggr och även blivit trampad av en häst på samma fot. Nervskada är konstaterad efter jag blev trampad. Jag har...
Svar
7
· Visningar
767
Kropp & Själ skall till läkare nästa vecka (äntligen) men försöker hitta någon spännande diagnos själv under tiden ;) I våras någon gång började jag...
Svar
4
· Visningar
1 113
Senast: vinkelina
·
Kropp & Själ Buke kan ju ALLT så jag tänkte försöka hitta input här även i denna fråga. Jag har ett yrke där man står och går mycket, sällan under...
Svar
3
· Visningar
1 028

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp