M

midnight surprise

Vet inte om den ligger rätt nu men behöver lite råd


Har precis bytt sadel på min ponny och den är utprovad, ligger jättebra :)
Men nu har min ponny börjat slå i galoppen, hon är allmänt grinig i galoppen och när man jobbar henne på en mindre volt så slår hon....
Hon har även fått mer träning = mer muskler/ork åsså får hon mer mat... Först tänkte jag att hon kanske har ont i ryggen men hon reagerar ingenting på massage (mamma e utbildad) och i traven bryr hon sig inte (jag sitter inte så jättestilla...:angel: )

Så, vad tror ni? förstår att det kan vara svårt att säga, men kan det vara att hon är mer trotsig bara, att det blir jobbigt och hon inte vill jobba, eller är det nåt fel? :confused:
 
Sv: Ont?

den nya sadeln kanske gör att du kommer åt henne bättre o de kanske är de hon reagerar på?
de blir ju ofta lite konflikter när man ska böra kräva mer av hästen om hästen är lite bekväm av sej..och då kan hästarna reagera på massa olika sätt..
 
Sv: Ont?

mm det va det ja också tänkte, åsså tryckte den gamla sadeln lite på ryggen så hon kanske känner sig friare nu :)
 
Sv: Ont?

Prova att lägga sadeln ett par cm längre bak. "Irriterad" galopp (särskilt vid volt) kan bero på tryck på bogbladet (övre delen). Borde kanske framkommit vid massage - men det är ju en enkel sak att testa!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 161
Senast: __sofia__
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 137
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 592
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 316
Senast: Lixiigirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Bildtråden
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp