Bukefalos 28 år!

Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Människor som kör med bakre vindrutetorkaren igång när det inte regnar (den är ju totalt onödig även vid regn och med tanke på hur mycket skit det brukar vara på bakrutan så repar man mest bara glaset)! :banghead::rage:
Det får mig att vilja köra om och tvinga dem att stanna, så att de kan få veta hut :rage:
Eller de som glömmer att blinkersen är igång :banghead: Jag menar, det låter ju för i helskotta!
Och de som, ännu värre, inte tänker på att vindrutetorkaren är igång på framrutan. Har en kompis som kan glömma den på när hon kör. Det gör att jag ser ut såhär :arghh:
 
Jag blir riktigt orimligt arg över dåliga reklamfilmer, så till den milda grad att jag sitter och svär varje gång jag råkar fastna framför TV:n under en reklampaus. Jag förstår verkligen inte att det ska vara så jäkla svårt att göra bra och roliga reklamfilmer - med tanke på hur mycket pengar det finns i branschen borde den kunna producera något bättre än den oändliga ström av fantasilös skit som reklampauserna består av. Det finns ju många fler branscher som omsätter stora pengar men inte producerar något av värde, men av någon anledning är det just bara när det gäller reklamfilmer som detta provocerar mig till riktig vrede.
 
Ännu en sak. Jag har en typ ingift släkting som har ett namn (ni vet utforskaren som barn gillar..) som innehåller bokstaven O men ska uttalas med Å. Min (fruktansvärda, elaka, ASSTÖRIGA) kusin envisas med att uttala det med O. När jag till slut tröttnade och sa "fast hen heter faktiskt 'rätt uttal'" så svarar IDIOTHELVETET "hihi ja jag vet men JAG säger 'fel uttal'".

Alltså VAD FAN?!? Ja okej du heter Sofia men JAG tänker faktiskt säga Birgitta istället. TIHI!
Raderat, fattade fel :p
 
Jag stör mig på att det finns jordnötssmör, Nutella och hela raddan men jag vill bre chokladkräm på mackan. Varför kan inte det finnas?! Haha. Typ ren Marabou mjölkchoklad skulle fungera. Vadsomhelst som inte är nöt.
Det finns i norge! Sjokade! stör mig på att de inte finns i sverige däremot!

DSC_0457.JPG
 
Eller de som glömmer att blinkersen är igång :banghead: Jag menar, det låter ju för i helskotta!
Och de som, ännu värre, inte tänker på att vindrutetorkaren är igång på framrutan. Har en kompis som kan glömma den på när hon kör. Det gör att jag ser ut såhär :arghh:

Fast det hörs inte i min bil när jag blinkar. Den är nog tämligen unik dock för jag misstänker att det beror på att den var ambassadbil i Rom i första delen av sitt liv :D
 
En orimlig sak som stör mig alldeles för mycket är när människor dansar fel på ett specifikt sätt.

Generellt tycker jag att man får dansa som man vill, vara kreativ osv, men just den här rörelsen är enbart provocerande att se.
 
- Att den där expertsnubben på cmore flertalet gånger efter varandra sa Joakim istället för Johan till Johan Backlund i torsdags.

- C more hockeys standardsvar på fb till alla som klagar på att deras streamingtjänst är totalt värdelös, hur svårt ska det vara att felsöka och fixa problemen istället för att spela dumma och klistra in "har du provat starta om/byta webbläsare"

- Såna som inte tar upp saker som gör dom arg/ledsen/upprörd direkt utan går och låtsas som ingenting för att sen "Du var skitdum mot mig då vi var där" så får man gå å försöka räkna ut när man var där tillsammans och inser att det var år och dar sen!

- När en kompis ena dagen pratar om hur jobbig en annan är, för att nästa dag lägga upp på fb att "umgås med världens finaste kompis idag :heart :heart " kliar alltid i fingrarna att "Men du igår sa du ju att hon var skitjobbig" men sen kommer jag på att det inte är värt att dra igång nått drama.

- Tonåringar på bussen, antingen så står dom tryckta i mitten av bussen med varandra för att dom kanske kan få Ebola om dom sitter bredvid någon okänd trots att det faktiskt finns platser lediga, eller så sitter dom en och en och pratar över sätet och har inte vett att sätta sig bredvid varandra eller flytta sin jäkla väska från sätet så de som hoppar på efter kan sätta sig.
 
Tavlor ska hänga rakt!
Men aldrig två tavlor bredvid varandra. Alltid ojämnt antal. Annars får jag ögonryck och kramp i vaden.

Vi hade blivit så bra vänner

Jag är också allergisk mot symmetri. Jag skulle aldrig aldrig ha typ två likadana krukväxter i två likadana krukor i ett fönster. Om man har tre värmeljushållare ska de stå i grupp. Om man har fyra får man köpa en till. Ännu mer allergiskt är jag kanske mot övermatchning. När hela rummet är färgmatchat. Jag blir nästan nervös. Orimligt var ordet.
 
När jag var gravid fick jag plågsamma äckelkänslor av att höra norska talas på tv. I vanligt fall tycker jag att det lär ett språk som låter lite fånigt men som gravid blev jag helt och hållet orimligt arg och provocerad.
 
Jag är också allergisk mot symmetri. Jag skulle aldrig aldrig ha typ två likadana krukväxter i två likadana krukor i ett fönster. Om man har tre värmeljushållare ska de stå i grupp. Om man har fyra får man köpa en till. Ännu mer allergiskt är jag kanske mot övermatchning. När hela rummet är färgmatchat. Jag blir nästan nervös. Orimligt var ordet.
Oh ja övermatchade rum, när man kommer in i någons riktiga hem och det ser ut som om det var taget rakt ur en IKEA-katalog, eller som om man just klivit in i ett visningsrum på ett IKEA-varuhus. Man vågar fan knappt röra sig. Visst blir det fint på bild men jag hade ju fan hamnat på psyket om jag tvingats bo i ett sånt hem på riktigt.
 
Jag är också allergisk mot symmetri. Jag skulle aldrig aldrig ha typ två likadana krukväxter i två likadana krukor i ett fönster. Om man har tre värmeljushållare ska de stå i grupp. Om man har fyra får man köpa en till. Ännu mer allergiskt är jag kanske mot övermatchning. När hela rummet är färgmatchat. Jag blir nästan nervös. Orimligt var ordet.

:love:
 
Jag stör mig på att bipacksedeln alltid ligger rullad runt medicinerna i den ände av förpackningen som jag öppnar.

Jag upptäckte sist jag köpte huvudvärkstabletter att man numera bara kan öppna i en sida och där har dom lagt bipacksedeln så man kan inte ens undvika de längre :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp