OROLIG för hankatt

Empalie

Trådstartare
i helgen kom vår kastrerade hankatt haltande. han hade ett sår på insidan av ena bakbenet, ser ut som ett bett, blött ine blodigt men fint var så att säga. hur eller hur har han haft det förut och det har gått om efter ett par dagar. Han stöder inte det minsta på det utan ligger hela tiden ner och går han så drar han upp bakbenet in under sig och går på tre ben. Hans sår är torrt och jag harkänt igenom benet (mot hans vilja) han är lite svullen men allt känns helt. Jag ska ringa djurkliniken imorgon bitti och boka tid. ¨

Vad kan det vara , blir ju helnervös för att det ska vara ngt riktigt allvarligt som man inte kan göra ngt åt, eftersom jag inte haft ngn såhär skadad katt innan har jag inte behövt ge mig in till klinik ngn gång, något särskilt man ska tänka på?

Min lille plutt......:cry::cry:
 
Sv: OROLIG för hankatt

Det lär vara en böld. Kommer som ett brev på posten när katten blivit biten. Ge inte kisse någon frukost eftersom han sannolikt kommer att bli sövd.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 985
Senast: Stereo
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 657
Hästvård Hej! Är kanske något onödigt smånojjig nu. Har haft häst i knappt 1års tid så hästägare grejen är något nytt för mig när det kommer till...
Svar
3
· Visningar
868
Senast: MiniLi
·
Hästvård Tog in min häst från hagen igår och såg att han är svullen om sin kota på bakbenet. Troligtvis har han gjort något i hagen. Svullnaden...
Svar
9
· Visningar
2 656
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp