Bukefalos 28 år!

OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Jag missade ritten!! :( Ingen som hittat den på youtube än? Vill ju se, Låter som det är helt magiskt ju!!
 
Sv: OS-dressyren


Det var någon annan tjej från England som hade den låten i sitt kürprogram under kanske början - mitten av 1990-talet, men vad fasen HETTE hon nu då???? Hon hade varit fotomodell och hade börjat rida efter att maken vunnit en häst på poker eller något sådant galet. Sedan handlades det ett par riktigt fina hästar vars namn jag också har glömt och så red hon Grand Prix och startade i världscupen med båda, kanske bara ett par år efter att hon börjat rida på riktigt. Och sedan har jag inte sett till henne på åratal.
 
Sv: OS-dressyren

kl

Jag roade mig med att kolla vad det krävts tidigare OS för att vinna/ta medalj.
Och kolla vad låga % lagen hade i Peking jämfört med nu!

2008 Peking/Hongkong, Kina - Läs mer

Lag
1) Tyskland 72,917 (Heike Kemmer/Bonaparte 72,250, Nadine capellmann/Elvis VA 70,083, Isabell Werth/Satchmo 76,417)
2) Holland 71,750 (Hans Peter Minderhoud/Nadine 69,625, Imke Schellekens-Bartels/Sunrise 70,875, Anky van Grunsven/Salinero 74,750)
3) Danmark 68,875 (Anne van Olst/Clearwater 67,375, Natalie zu Sayn-Wittgenstein/Digby 70,417, Andreas Helgstrand/Don Shufro 68,833)
4) Sverige 67,347 (Jan Brink/Briar 68,875, Tinne Vilhelmson-Silfvén/Solos Carex 66,042, Patrik Kittel/Floresco 67,125)

Ingen svensk över 70%! Och Anky vann på totalt 78%.

Bara undrar om detta var resultaten från küren eller GP eller Specialen i Peking:)?
 
Sv: OS-dressyren

Gp:n var det väl för laget gissar jag iaf. Sen kan det väl stämma att Anki sen vann küren på 78% inte säker men skulle kunna tänka mig det :)
 
Sv: OS-dressyren

På svtplay tror jag du kan se det.

Är det bara jag som blir provocerad över Jenås inställning. I intervjun med Hippson sa han; "- Felen kostar. Ingen av ryttarna har gjort några stora saker, men marginalerna är väldigt små, säger han.". Vadå inga stora saker?!
Att få 2: or, 3: or eller 4: or i betyg är väll för fan STORA missar. Hur kan man tro att man har något att göra i toppen om man gör sådanna missar, när man inte har en bättre grund än svenskarna har?

Och: "Domarna är inte mer än människor, de vill inte råka döma för högt i början så att det blir problem sedan." Vadå "råka" döma högt. Om man dömer det man ser istället för att döma på namn och när det startar så blir det ju inga problem alls.
 
Senast ändrad:
Sv: OS-dressyren

Jag håller med dig. I OS sammanhang är det stora missar. Man kan inte kosta på sig att få betyg under 7.

I en intevju på hästmagazinet står det att Patrik bla sagt att om han startat seanre i startfältet, hade han nog fått över 80% för att det är en nackdel att starta bland de första.

Men jag vet inte, tycker att både Patrik och Scandic känts "träiga" denna tävling.
Gillade musiken i Patriks kür, men tyckte att det var för lite galopp, och han borde utmana mer.
 
Sv: OS-dressyren

Han hade kanske fått över 80%, men jag tycker inte han hade varit värd det. De har verkligen inte varit i toppform under detta OS, tyvärr.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp