Oseriös avel, fortsättning.

Om jag inte minns fel så kollade jag på samma annons och konstaterade att han redan gått i avel... :meh:

Jag kom ihåg rätt, han har en kull född i år.

Dessutom är hans godända MT av den typen som jag är skeptisk till. 378 poäng är ju med marginal över gränsen till godkänd - men drygt 150 poäng av dem är tagna på del 1. På del 2 klarade han gränsen för godkänd med bara 9 poäng.

Avreaktion - Tar lång tid för avreaktion i flera situationer
Minnesbilder - Kommer väl ihåg, ofta undvikande beteenden
Nyfikenhet - Går inte fram
 
Jag kom ihåg rätt, han har en kull född i år.

Dessutom är hans godända MT av den typen som jag är skeptisk till. 378 poäng är ju med marginal över gränsen till godkänd - men drygt 150 poäng av dem är tagna på del 1. På del 2 klarade han gränsen för godkänd med bara 9 poäng.

Avreaktion - Tar lång tid för avreaktion i flera situationer
Minnesbilder - Kommer väl ihåg, ofta undvikande beteenden
Nyfikenhet - Går inte fram

Ja, det är inte precis imponerande eller glädjande för rasen på något sätt....
 
Total härdsmälta! :banghead::banghead::banghead::banghead::rage::rage::rage::arghh::arghh::turd::turd::turd::wtf:

"Mamman" visade sin "vallning" på TV här om året. Hon kan inte hämta, inte driva och är rädd för djur. "inte hunnit göra VP" my ass!! Jävla hippies! :banghead:

Blocketannons: "
Årets DJURKLAPP
8 000 kr
Behöver du en trogen arbetskamrat hemma på gården?
Vi har en kull på 6 valpar, där vi precis fått återbud på en Border Colliepojke som söker nytt hem från runt den 19 dec, och kommer då vara chippad och veterinärsbesiktad.
Båda föräldrarna är renrasiga Border Collie men mamma Saffran har dock ännu inte haft tid att göra vallhundsprovet men arbetar dagligen med får o kor. Pappa Otto är en direktimport från England med godkänt vallhundsprov.
Dessa valpar är blivande arbetshundar snarare än familjehundar som gör ditt arbete med djuren både säkrare, snabbare och roligare.
Dom är också väldigt lättlärda om man vill hålla på med agility."


De där två nötterna-ish. Tål dem inte.
 
Folk blir sååååå arga när man påpekar deras kassa djurhållning och totala likgiltighet inför djurvälfärd.... för de är ju snälla och guuulliga...
Det där är det värsta jag vet, när folk kommer undan med att sköta sina djur dåligt eftersom att de är så "kända"/känner så många/har hållit på så länge osv...
Jag vet en hunduppfödare som även föder upp en del hästar och har inackorderingsstall. Allt sköts så JÄVLA dåligt, de egna ungdjuren går med overkade hovar, någon svingammal häst går och magrar ihjäl osv. Personen är välkänd och känner en massa "kändisar", därför är det inte en jävel som törs/vill opponera sig :cry:
 
Folk blir sååååå arga när man påpekar deras kassa djurhållning och totala likgiltighet inför djurvälfärd.... för de är ju snälla och guuulliga...

Det där är märkligt. Att man inte kan vara snäll och inkompetent samtidigt. Det är ju inte bara Clark Olofsson och Charles Manson som är dumma som troll liksom. Skulle jag försöka ha får skulle jag troligen göra massa fel, för jag KAN ingen om får. Eller dromedarer för den delen. Då låter jag bli, eller ser till att lära mig.
Men hur de kan vara så poppis fattar jag inte, jag får eksem på insidan av att se reklamen.


Det är synd att man avlar fram hundar som man ändå vill sälja som arbetshundar men som troligen inte håller måttet. Köper man för att det är en kändis som säljer? Eller att man är nybörjare själv?

Min ras exploderar ju i popularitet, söta små saker.
Väntar på att omplaceringarna börjar komma när de nafsar barn i benen och skäller som dårar tills grannarna tröttnar.
 
Det där är märkligt. Att man inte kan vara snäll och inkompetent samtidigt. Det är ju inte bara Clark Olofsson och Charles Manson som är dumma som troll liksom. Skulle jag försöka ha får skulle jag troligen göra massa fel, för jag KAN ingen om får. Eller dromedarer för den delen. Då låter jag bli, eller ser till att lära mig.
Men hur de kan vara så poppis fattar jag inte, jag får eksem på insidan av att se reklamen.


Det är synd att man avlar fram hundar som man ändå vill sälja som arbetshundar men som troligen inte håller måttet. Köper man för att det är en kändis som säljer? Eller att man är nybörjare själv?

Min ras exploderar ju i popularitet, söta små saker.
Väntar på att omplaceringarna börjar komma när de nafsar barn i benen och skäller som dårar tills grannarna tröttnar.

Den dagen är redan här, kan jag rapportera...
 
Det där är märkligt. Att man inte kan vara snäll och inkompetent samtidigt. Det är ju inte bara Clark Olofsson och Charles Manson som är dumma som troll liksom. Skulle jag försöka ha får skulle jag troligen göra massa fel, för jag KAN ingen om får. Eller dromedarer för den delen. Då låter jag bli, eller ser till att lära mig.
Men hur de kan vara så poppis fattar jag inte, jag får eksem på insidan av att se reklamen.


Det är synd att man avlar fram hundar som man ändå vill sälja som arbetshundar men som troligen inte håller måttet. Köper man för att det är en kändis som säljer? Eller att man är nybörjare själv?

Min ras exploderar ju i popularitet, söta små saker.
Väntar på att omplaceringarna börjar komma när de nafsar barn i benen och skäller som dårar tills grannarna tröttnar.
Fråga de som jobbar i det brittiska kungahuset, om vad de tycker om drottningens små "ljuvliga" älsklingar. ;)
 
Fast det stämmer ju inte, eftersom de är avlade på en tik som öht inte är användbar pga hon är rädd för djuren...
För att inte tala om att hon verkar ha så mycket stress - tycker jag iaf mig se när tiken ”vallar” skuggor efter typ vingarna på vindkraftverket och ägaren bara skrattar och säger att hon är så bra vallhund :down:

(Vet att jag skrev i någon tråd angående deras sätt att hantera moderlösa lamm och taggade dig, blir helt vansinnig över deras djurhantering)
 
För att inte tala om att hon verkar ha så mycket stress - tycker jag iaf mig se när tiken ”vallar” skuggor efter typ vingarna på vindkraftverket och ägaren bara skrattar och säger att hon är så bra vallhund :down:

(Vet att jag skrev i någon tråd angående deras sätt att hantera moderlösa lamm och taggade dig, blir helt vansinnig över deras djurhantering)
Ja precis. Minst sagt beklämmande :(:rage:
 
Tror inte att det var pga djurhållningen utan det trassel de hade berodde på att de inte fick kalla sina marmelader mm vad de ville. De grät ut i pressen att de skulle sluta tillverka marmelad, saft, chutney mm om de skulle tvingas ändra namn.
Det var kommunen och vite för att dom
inte följer EU-direktiv (läste deras snyft, det var ju urtramsigt :D). Men efter lite googlande så har dom blivit anmälda dock inte fällda, men det var några år sedan.
 

Liknande trådar

Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
619
Senast: Sarah415
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
55 789
Senast: Wingates
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 122
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
200
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp