Bukefalos 28 år!

Oseriös avel, ämnet som tyvärr aldrig tar slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag vet,men hur ens grundintsällning kan gå från ordning o reda,seriös till djurförbud,då har man ju inte misskött lite grann,utan en hel del.
Det lilla jag har sett så har de åkt dit bla för att ha haft pudlar ute året om i hundgårdar (utan hus?). För pudlar har ju ingen underull och därigenom har de nog frusit sig igenom vintrarna i toviga pudelpälsar. Så hade de haft nån annan ras med mer motståndskraftig päls så hade de kanske inte åkt dit lika hårt. Fast sen kanske de misskött sig ännu mer än det lilla som jag snappat upp i förbifarten. Och det kanske inte ett rasbyte hade kunnat råda bot på.
 
Det lilla jag har sett så har de åkt dit bla för att ha haft pudlar ute året om i hundgårdar (utan hus?). För pudlar har ju ingen underull och därigenom har de nog frusit sig igenom vintrarna i toviga pudelpälsar. Så hade de haft nån annan ras med mer motståndskraftig päls så hade de kanske inte åkt dit lika hårt. Fast sen kanske de misskött sig ännu mer än det lilla som jag snappat upp i förbifarten. Och det kanske inte ett rasbyte hade kunnat råda bot på.
Hus hade det, men inte isolerade - så det var minusgrader. Vattnet var djupfruset, hundarna toviga och långa klor. Någon hund ska ha haft cancer och behövde avlivas.
Ska inte ha varit trevligt där inne heller, hundar i små burar och så.
 
Tack! Får intrycket av att många kennlar med harlekin är oseriösa.
Jasså kan du nämna någon ?
De flesta i Sverige föder ju upp enfärgat och flerfärgat , tror det finns två tre uppfödare som föder upp enbart flerfärgat här.
Min Harlekin är inte från Sverige dock, han köpte jag innan den färgen slog igenom här :D
 
Jasså kan du nämna någon ?
De flesta i Sverige föder ju upp enfärgat och flerfärgat , tror det finns två tre uppfödare som föder upp enbart flerfärgat här.
Min Harlekin är inte från Sverige dock, han köpte jag innan den färgen slog igenom här :D

Kan inte nämna någon kennel nej, men de Harlekin-individer jag träffat har inte varit bra (sjuka bland annat) och utan hälsokollade föräldrar så då drar jag slutsatsen att aveln inte är så seriös. Har en god vän som är väl insatt inom pudel och de är väl inte direkt så accepterande mot Harlekin inom pudelvärlden i Sverige vad jag förstår.
De flesta som föder upp pudel i Sverige föder väl knappast upp flerfärgade?
 
O
Kan inte nämna någon kennel nej, men de Harlekin-individer jag träffat har inte varit bra (sjuka bland annat) och utan hälsokollade föräldrar så då drar jag slutsatsen att aveln inte är så seriös. Har en god vän som är väl insatt inom pudel och de är väl inte direkt så accepterande mot Harlekin inom pudelvärlden i Sverige vad jag förstår.
De flesta som föder upp pudel i Sverige föder väl knappast upp flerfärgade?
okej , jag tror inte på att avla på en färg jag heller, dock vet jag inte att harlekinarna skulle vara sämre och jag vet att det är endå rätt många uppfödare som föder upp både en och flerfärgat numera.
Jag köpte ju min gubbe för tio år sedan nu och har köpt enfärgad pudel efter detta.
 
En spontanköpt dvärgpinscher/jack russel terrier/amstaff-valp, är jag konstig som reagerade lite i stil med :nailbiting::nailbiting:? Söt och lite tuff, men rätt så skällig och ettrig redan.
 
Förutom det som ovan nämnt så åkte Guldtackans även dit på att de inte städade rastgårdarna och hundarna rastades inte utanför hundgården. Även deras fjäderfän hade det smutsigt.
 
Såg den här annonsen nyss. 2 blandraskullar samtidigt. Personen har avlat på samma hundar tidigare. Pengamaskin?
Har 2 kullar med 4 valpar i varje till salu runt midsommar i slutet på juni (16 juni) . Vi är födda 22/3-17 & 25/3-17 . 1a kullen består av 2 tikar( 1 tik tingad ) & 2 hanar alla svart / vita. Mamma är Chihuahua / papillion och pappan ren chihuahua. 2a kullen är 3 hanar (1 hane är tingad) & 1 tik ( tiken tingad ) som är mamman Russkiy toy/ papillion & pappan Chihuahua / pomerianian . Vid leverans är vi alla minst 12 v, 2x vacc , 2 x avmaskade , besiktade inom 1 v, har fästingmedel i nacken efter ett bad och nyklippta klor. 5v - 3 år Doldafel försäkring i Sveland försäkringsbolag . Mat & flyttahemifrån väska med ben, godis filt mm i . Vi kommer kosta 9500kr och bokas för 2500kr som ej återfås vid ånger. Vi förbehåller oss rätten att bedöma om ni blir en bra familj för våra valpar. Mammor & pappor finns i familjen och tidigare syskon . Vi har underbara lynnen , glada pussiga valpar som har fina referenser från tidigare valpköpare . Mammor & pappor finns i hemmet och bilder . Vi finns i Västerås
Pris: 9500 kronor
 
På ett forum nära dig:

"Underbar Shih Tzu flicka tillgänglig. Hon är ett utmärkt exempel på rasen, hennes papper är här och hon kommer att komma med dem. Vi ringde henne Abigail och hon har blivit veterinärkontrollerad och är helt passformig och frisk, en bra, solid, klumpig valp. Hon har fått fullmaskning och loppbehandling, kommer inte att vara microchipped på rådgivning om veterinärmedicin, hon avnjutas för närvarande på fast mat. Hon är nu 16 veckor och är tillgänglig för att gå nu, kontakta nu för mer information xxx"

:banghead: :meh:
Ja, jag har anmält. Dock imponerad av att valpen kommer att komma med papperen själv :D plus att det är ju bra att de loppbehandlat vad som förmodligen är en smuggelvalp :grin: Passformig vete fan vad det är, går hon i pass eller? :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 226
Senast: Sryoqwe
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
317
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 271
Senast: lilstar
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
517
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp