Bukefalos 28 år!

Oseriös avel, ämnet som tyvärr aldrig tar slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Vi har sex stycken blandrasvalpar som söker efter ett tryggt hem hos aktiva människor. Föräldrar är en blandning mellan huskey, vinthund och vorsteh blandning."

"Hundar födda 2017-01-08 blandras mellan Grönlandshund och Alaskan Husky."
Låter som vanliga slädhundsblandningar, inget konstigt alls om man tävlar och sysslar med slädhundar. De andra korsningarna däremot ... :crazy:
 
Låter som vanliga slädhundsblandningar, inget konstigt alls om man tävlar och sysslar med slädhundar. De andra korsningarna däremot ... :crazy:
Tänkte jag inte ens på!
... Vilket iförsig skulle kunna vara för att det inte stod något om drag i annonsen? Står faktiskt inte något alls om föräldrarna eller varför de tagit valpar :confused:
Tänker att om man tävlar drag skulle man väl skryta om det..?
 
Får det lov att vara en fransk bulldog för 15'000:- där bara pappan är reggad?
Mailade och frågade om regnummer på hanen och om tiken var hälsokollad men det ville "uppfödaren" inte svara på. Tar det som att ingen var kollad :down: Så satans ledsamt när man bara avlat slentrianmässigt för att tjäna pengar.
 
Weimaraner x tax
American eskimo dog x cavalier king charles spaniel
Chow chow x husky
welsh corgi x shiba inu
belgisk vallhund x pudel
pekingese x shetland sheepdog
siberian husky x cocker spaniel
west highland white terrier x rottweiler
afghanhund x collie
Ska jag fortsätta? Fann en hel sida (amerikansk bör nämnas) full med märkliga blandningar och även påhittade namn på dessa.
Just nu pågår en diskussion på "vi som gillar hundar" som jag läst en del av. Blir trött när jag läser att alla hundraser var blandraser från början och att renraser är sönderavlade.
 
Tänkte jag inte ens på!
... Vilket iförsig skulle kunna vara för att det inte stod något om drag i annonsen? Står faktiskt inte något alls om föräldrarna eller varför de tagit valpar :confused:
Tänker att om man tävlar drag skulle man väl skryta om det..?
De som känner till den typen av blandningar vet vad det är utan att det skrivs ut och med tanke på hur många som ställer upp i diverse skidtävlingar med hund så är det aktiva vardagsmotionärer som kanske även sysslar med drag som är målgruppen. ;)
 
Men alltså.. Pudelkenneln med djurförbud.. Är det någon som vet hur det är möjligt att de får tre veckor på sig att själva hitta hem till sina djur? :confused:
 
Påtal om flerfärgade pudlar såg jag igår en annons där pudlarna inte får reggas för de har fel färg enligt uppfödaren.....
Undra hur många som går på den.
Har självet Harlekin och det går alldeles utmärkt att regga dom ,!
 
Ganska intressant hur det kan balla ur och gå från GK karantänskennel till djurförbud.
De har ju inte haft tillstånd på mååååånga år - eftersom de första kontrollerna från LS handlade om att de ville ha tillstånd för att hålla fler hundar (står still i hjärnan på mig vad det heter)
 
De har ju inte haft tillstånd på mååååånga år - eftersom de första kontrollerna från LS handlade om att de ville ha tillstånd för att hålla fler hundar (står still i hjärnan på mig vad det heter)
jag vet,men hur ens grundintsällning kan gå från ordning o reda,seriös till djurförbud,då har man ju inte misskött lite grann,utan en hel del.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 269
Senast: Sryoqwe
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
378
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 326
Senast: lilstar
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp