Bukefalos 28 år!

Ostadig häl?

Tuva

Trådstartare
hej, jag är dressyrryttare och har väldigt stadig skänkel och bra sits. Får alltid mellan 7-8 på den. Men jag har nu börjat märka att min häl är ganska ostadig. Den guppar upp och ner hela tiden. Dock bara i traven. Detta händer bara på min egna ponny som rör sig mycket och har ganska stor gång. När jag hjälper andra med deras hästar så har jag inga problem med detta.

Någon som vet hur jag ska jobba bort detta problem?
 
Är det ett problem? Är du flexibel och följsam i fotleden men ändå stadig i skänkeln så är väl det jättebra.
 
Är det ett problem? Är du flexibel och följsam i fotleden men ändå stadig i skänkeln så är väl det jättebra.
är ute på jakt för de där 9: orna och tror att det är det är det som saknas. Om man kollar på toppryttarna så sitter de med så sjukt stadiga hälar och det vill ju jag med ;)
 
hej, jag är dressyrryttare och har väldigt stadig skänkel och bra sits. Får alltid mellan 7-8 på den. Men jag har nu börjat märka att min häl är ganska ostadig. Den guppar upp och ner hela tiden. Dock bara i traven. Detta händer bara på min egna ponny som rör sig mycket och har ganska stor gång. När jag hjälper andra med deras hästar så har jag inga problem med detta.

Någon som vet hur jag ska jobba bort detta problem?

Kolla in sitsanalys på nätet där kanske du kan få några bra tips: http://sitsskolan.se/sitskollen-mari-kollar-och-coachar-for-battre-sits/
 
hej, jag är dressyrryttare och har väldigt stadig skänkel och bra sits. Får alltid mellan 7-8 på den. Men jag har nu börjat märka att min häl är ganska ostadig. Den guppar upp och ner hela tiden. Dock bara i traven. Detta händer bara på min egna ponny som rör sig mycket och har ganska stor gång. När jag hjälper andra med deras hästar så har jag inga problem med detta.

Någon som vet hur jag ska jobba bort detta problem?
Ridstövlar ger stabilare underskänklar.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Har en unghäst som jag promenerat en del med (då han inte är tillräckligt gammal för ridning än). I våras gick det väldigt bra och...
Svar
3
· Visningar
1 232
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 584
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp