Bukefalos 28 år!

på jakt efter glasvas!

Waco

Trådstartare
Nu har jag bott hemifrån i drygt ett år och givetvis har alla mina tävlingsrosetter inte fått någon plats. De ligger fortfarande nedpackade i en låda. Så fick jag ett tips av en vän om ett mera vuxet sätt att ha sina rosetter. En stor cylindervas som man fyller med rosetter huller om buller, där man kan låta de finaste hänga å kanten. Jag gillar iden men har svårt att hitta en vas som räcker till.... hitar bara vaser på max 65 cm, jag skulle vilja ha typ det dubbla..:banghead:
Finns det någon som vet var man kan få tag i en sådan? :)Eller har något annat fiffigt sätt att ha dem framme i en tvåa? Stallet går tyvärr gelt bort pga stort inackorderings stall med knappt plats atg förvara sadel..
 
Sv: på jakt efter glasvas!

Måste det vara just en cylindervas?

Annars tänker jag att en ljuslykta är lätt att få tag på i storlek större.

Själv har jag min magra samling clearround-rosetter i en karamellburk av glas.
 
Sv: på jakt efter glasvas!

Den måste inte vara cylinderformad men en ljuslykta tycker jag gör att lyktan "tar över" för mycket? Risken blir ju att man bara ser lyktan och "missar" innehållet?
 
Sv: på jakt efter glasvas!

Akvariumskål?

Ikea har ju stora vaser, men tror de är max 70cm. Räcker inte det (hur många har du egentligen?) så får du väll ha 2st, färgkordinera rosetterna :p

Går även såklart att köpa glasskivor och limma ihop till en vas i lagom storlek, men den kommer ju bli kantig såklart.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp