På tal om ny klädsel.... till bilstol.

EmelieR

Trådstartare
Kan man köpa det? Om man har tröttnat på klädseln på bilstolen, kan man inte beställa en ny då?
Eller måste man då köpa en helt ny bilstol?
Det kan ju lätt hända olyckor i den- alltså från blöjan ;)

Samtidigt så kan man ju då om man köper en begagnad bli lurad att stolen är nyare än vad den är....
 
Sv: På tal om ny klädsel.... till bilstol.

Vill med veta! Funderade på det häromdan.

Och man kan inte luras av klädseln. Det finns alltid ett datum stämplat i plasten på stolen. Om det va tillverkningsdatum eller datumet som den inte får användas efter vet jag ej.
 
Sv: På tal om ny klädsel.... till bilstol.

Från britax går det i alla fall att köpa nya klädslar. Det står i instruktionsboken att man inte ska använda andra klädslar eller göra egna (hur det nu var formulerat) utan beställa en ny från dem. Det är kanske för att de ska få sälja fler men de skriver själva att det är en säkerhetsgrej.

Om det händer en olycka brukar det ju gå att tvätta klädslarna. Jag har tvättat vår en gång. Babyskyddets är tvättat fler gånger.

På tal om att köpa begagnad stol så har jag läst någonstans att det brukar finnas en klisterlapp med tillverkningsdatum på stolens baksida (om den sitter kvar).
 
Sv: På tal om ny klädsel.... till bilstol.

Det var ju bra att det går att se :) Själv vågar jag nog inte köpa beg om jag inte känner ägaren...

Ännu så länge har vi mest dregel o kräk i vårat babyskydd men jag hoppas att den klarar sig nån månad till nu ;)
 
Sv: På tal om ny klädsel.... till bilstol.

Kan man köpa det? Om man har tröttnat på klädseln på bilstolen, kan man inte beställa en ny då?
Eller måste man då köpa en helt ny bilstol?
Det kan ju lätt hända olyckor i den- alltså från blöjan ;)

Samtidigt så kan man ju då om man köper en begagnad bli lurad att stolen är nyare än vad den är....

Jo det går, min dotter köpte nytt till sin bilstol nu
ganska dyrt
 
Sv: På tal om ny klädsel.... till bilstol.

Om det händer olyckor tvättar man väl bara? Inte behöver man väl köpa ny klädsel för lite bebiskiss =)
 
Sv: På tal om ny klädsel.... till bilstol.

Nä det gör man såklart inte... Lite kiss har ingen dött av... Jag var mest undrande om folk kanske gjorde det för att få ut lite mer för beg stolar...
Men nr 2 läcker ju ut ibland och den är ju inte lika lättstädad...

Men nu när jag har fått igång lite prat om det. Är det någon som tvättat sitt babyskydd? Är det lika bra passform efter? Ska den torka helt innan man sätter på det eller ska det vara liiiite fuktigt för passformens skull?
 
Sv: På tal om ny klädsel.... till bilstol.

Vi tvättade vårat i 30 grader när min brorsdotter skulle låna skyddet. Vi lät det torka helt och passformen var den samma. Brio Primo har vi och här har vi aldrig haft bajsläckage förutom på natten =)
 
Sv: På tal om ny klädsel.... till bilstol.

Vi har en acta Graco Logico och en Britax Multi Tech (mocka immitation) Och vi har tvättat båda i 30 grader. Blir som nya!!

Men har även en äldre stol som heter actra graco cosmic. Skulle gärna vilja ha ny klädsel till den;)
 
Sv: På tal om ny klädsel.... till bilstol.

hihi! här har vi aldrig bytt en bajsblöja på natten om vi inte räknar de 24 första timmarna ;)
 
Sv: På tal om ny klädsel.... till bilstol.

Vad jag menade var att då är det störst risk ( för oss iaf ) med tanke på att dom har blöjan betydligt längre än på dagarna =)...
 
Sv: På tal om ny klädsel.... till bilstol.

Jag tvättade acta gracos klädsel i 30 grader nyss innan jag lämnade tillbaka babyskyddet till butiken som hyr ut dem och det såg ut precis som innan. Tidigare har jag tvättat klädeln till Britax roc a tot (eller hur det nu stavas) och den tvättade jag säkert i 40 grader men den blev också jättefin! Jag har låtit klädseln torka helt innan jag har satt tillbaka den.
 

Liknande trådar

Fordon Jag bor i Valdres. Allt här lutar, mer eller mindre brant. Dessutom är det is och snö oktober-april. Förra bilen (Caddy) hade en knapp...
Svar
18
· Visningar
1 636
Senast: Jeffery
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
603
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 896
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp