Bukefalos 28 år!

Paddar, hur ska dom sitta??

niardasp

Trådstartare
Har köpt paddar, svarta i 100% bomull.
Dom är mjuka med lodräta "fördjupningar" eller "streck", i dom här "strecken" kan man vika paddarna. Ska dom sitta runt hästens ben med strecken lodrätt eller vågrätt? :bow:
 
Jag vet inte om det finns nåt rätt eller fel, men jag sätter dem med sömmarna lodrätt.
Behöver man korta av dem på höjden så är det lättare att klippa av och sy tvärs över alla sömmarna.
 
Jag tycker också att det blir bättre att ha sömmarna lodrätt. Men är det smidiga paddar så fungerar även det även vågrätt.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 437
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Hej, Jag har länge varit sugen på incrediwears exercise circulation bandages, då jag har testat deras humanprodukter. Jag har förstått...
Svar
2
· Visningar
958
Senast: zarmino
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: __sofia__
·
Utrustning Hejsan:) jag har ett liten fundering:) jag hade en dåligt passande sadel innan men efter köp av ny som passade bra då så har det inte...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 169
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp