Bukefalos 28 år!

Paddock som är torr och lös

95johsv

Trådstartare
I mitt stall finns en paddock. Som den är just nu är den toppen när det precis har regnat mycket, men är det sol ett tag så torkar två cirklar ut i vardera ändan och blir som lös sandstrand på c:a 2-4dm djup.

Finns det något man kan göra som fixar detta problemet hyfsat billigt? Skulle vilja föreslå något för min stallägare eftersom hon känner att hon inte kan göra något åt det utan att byta allt...

Den är för lös tyvärr för min häst att gå i om det inte har regnat och ingen annan har hunnit rida i den. Vill ju gärna kunna använda den men inser att byta allt i paddocken blir för dyrt för stallet.

MVH
JS
 
Sv: Paddock som är torr och lös

Vattna innan man rider? Är rätt enkelt gjort med en vattenspridare med stor räckvidd.
 
Sv: Paddock som är torr och lös

vi ska precis bygga en paddock och hört med en "padockbyggare":angel:

och han sa att det kan vara väldigt lös det första året och och om den inte stadgat sig efter ett år så skulle man hålla på 3-4mm stenmjöl..
 
Sv: Paddock som är torr och lös

Tyvärr inget alternativ efterom det efter varje vattning måste plattas till också. Det lösa bildar som gropar och blir lägre än resten... Tack ändå!
 
Sv: Paddock som är torr och lös

3-4mm högt lager eller stenmjölets diameter? *okunnig*
 
Sv: Paddock som är torr och lös

Hmm det är så alltså? :( Kan man på något sätt ta bort 1dm och fylla på med något annat på den dm och få det bra eller är det att byta hela överlagret?
 
Sv: Paddock som är torr och lös

Är den ordentligt djup kan man ta bort det sämsta, spara det som är användbart, lägga något lite styvare under och lägga tillbaka ytan blandat med nytt. Men det är viktigast med underjobbet annars är du snart tillbaka i samma läge igen.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 243
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp