Bukefalos 28 år!

pälsfällning

Nominous

Trådstartare
är det lika på hundar som på hästar att man kan hjälpa till vid pälsfällningen genom att ge b-vitamin? hunden har blivit ovanligt tuffsig i pälsen i år och har haft problem med vinterpälsen ända sen i höstas :( inget foderbyte och får bra foder. så kan de ha som hästar, b-vit brist?
 
Sv: pälsfällning

okej. den innehåller väl b-vitamin om jag inte minns helt fel? hur skulle det funka att ge jäst till hundar? han är helt galen i jästpapprena efter hästen fått :D men jag har inte vågat ge honom nåt.
 
Sv: pälsfällning

läste detta på ett annat hundforum

Kod:
Jäst är inte dödligt giftigt, men förgiftar hunden på så vis att det kan leda till berusning hos hunden. Hundar äter gärna jäst så fort de får möjlighet och blir riktigt dåliga av det. Jästsvamparna tål miljön i magsäcken och kan fortsätta jäsa i hundens mage. Under jäsningen bildas det alkohol som gör din hund berusad.

så jag antar att jäst är helt uteslutet för hund!!! nån som har erfarenhet av detta? hur kan det komma sig att jäst är så farligt för hundar men funkar för hästar?

vad finns det som är väldigt b-vitaminrikt man kan ge hundar utan att behöva köpa svindyra fodertillskott som är utblandat med diverse onödiga ingredienser?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 106
Senast: Rugge
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 955
Senast: Myrten
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 349
Senast: nexxa
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 100
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp