Panik!!! Tvätt av Skito Equalizer-pad!

D

_Dieldi_

Jahapp.
Givetvis så har paden redan blivit såpass smutsig att hästen inte kan ha den utan att få skav.
Så idag tänkte jag tvätta den, men när jag kommer hem slås jag av tanken; hur gör man?

_Dieldi_ sätter sig ner och letar febrilt efter tvättråd på både paden, StallVrås samt Torsions (Torsion vet jag har haft tvättråd för denna pad på hemsidan, men de verkar tagit ur den från sortimentet :crazy:) hemsidor.

_Dieldi_s logiska tänkande säger att man antingen ska handtvätta eller fintvätta (ullprog. på tvättmaskinen) p g a ullundersidan som kan tova sig annars.

En annan sak som jag kom att tänka på; Vad ska man ha för tvättmedel? Grönsåpa? Ulltvättmedel? Funkar det med vanligt tvättmedel?

Jag vågar inte chansa, paden var ju trots allt ganska dyr (1800 kr) och ifall denna ''går sönder'' har jag ingen som helst möjlighet att köpa en ny.

När jag köpte paden fick jag inga tvättanvisningar heller... :smirk:

Så, alla ni bukefalosare som äger en Skito Equalizer; hur tvättar man den på bästa sätt?

I need help. :smirk:
 
Ull... Blää!

Det är därför jag har en TN pad. ;)

Jag vet i alla fall att du absolut INTE ska använda vanligt tvättmedel. Det förstör padden.
 
Heh...jo...jag skulle heller aldrig valt den om det inte vore för min otroligt skavkänsliga häst som får skav av att bara titta på ett vanligt schabrak (förutom ett fåtal märken) ex vis... :crazy:

Tack för tipset om att inte använda vanligt tvättmedel iaf! :bow:
 
Hittade info om hur man går till väga nu efter en timmes desperat sökande på Google... :)
 
Jag kör min i 40 grader, vanlig tvätt, och med vanligt tvättmedel. Inga problem för mig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp