Påsk pepp

Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker.
Men det är ändå tydligt att jag HAR gjort väldigt mycket fram steg också. Även fast det ganska så nyss var en stor dipp liksom när jag var på bup. Men det är liksom sånt som man nästan får räkna med. För att både att jag har dom problemen som jag har och erfaren heter och allt sånt så endel saker kommer på verka mig väldigt mycket. Kanske föralltid eller kanske kommer jag nångång att lära mig att hantera det bättre så det inte hinner bli SÅ dåligt. Men det är helt o rimligt att tro att jag ska kunna hantera allt NU liksom. För att jag är fort farande ung och jag har väldigt mycket trauman och sånt tar tid att be arbeta. Och det är liksom helt okej och normalt och inget att skämmas för!!
Så JA det blir extremt jobbigt och svårt ibland och då be höver jag väldigt mycket hjälp. Så jag kanske kommer be höva vara på bup igen. Eller vuxen psyk i fram tiden. Men DET ÄR OKEJ!!
Huvud saken är att jag fort farande försöker och att jag fort farande kämpar. Och att jag lär mig saker och be arbetar saker och kommer över saker och liksom växer som person.
Och det största iallafall som det känns förmig men det är att jag har börjat att mera in se att jag har ett värde liksom. Jag är inte värde lös och jag är inte äcklig. Och det har tagit TRE FUCKING ÅR förmig att börja in se det.
Jag ÄR inte äcklig jag har VARIT MED OM nåt äckligt.
Jag ÄR inte värde lös jag har BLIVIT BE HANDLAD som att jag var det.
Jag har inte förlorat HELA mitt liv. Han som gjorde det som hände på påsken för tre år sen slet bort extremt mycket förmig och förstörde mitt liv DÅ. Men det be tyder inte att jag aldrig kan ta tillbaka det som är MITT!
JA jag har förlorat väldigt väldigt mycket. Väldigt mycket min o skyldig het eller hur jag ska säga. Och mitt normala liv mina ton år det som var jag DÅ.
Men jag har börjat att in se att jag är ändå JAG. Även fast det är en äldre jag och i ett helt annat liv motför jag trodde att jag skulle ha. Men jag har INTE gett upp och han har INTE vunnit. Han tog mycket som han INTE fick ta men han har fucking inte tagit MIG!!
Utan dethär är JAG dethär är MITT som varisig han eller NÅN annan nånsin kan ta från mig:
Jag ger inte upp
Jag är stark och modig
Jag älskar mina hundar
Jag älskar mamma och pappa
Jag är smart
Jag ger väldigt mycket av migsjälv till dom som be tyder mycket förmig
Jag är lojal till dom som för tjänar det
Jag har en passion för att kunna hjälpa andra i min sitation
Jag kan ha jätte fina relationer med jätte bra människor
Jag äger mina känslor och min kropp även ifall nånannan gör nåt som jag inte vill med den
Jag har tagit mig genom mera motför domflesta i min ålder och jag finns fort farande här
Jag har både människor och djur som 100 % är på min sida och backar mig
Jag kan acseptera att SKIT har hänt förmig och det är HEMSKT men det be stämmer inte hela MIN fram tid
INGET som har hänt har varit MITT fel. Även ifall jag har trott att det har varit som mitteget val så var det inte det och det är därför som DOM har gjort brott och INTE jag för att JAG är o skyldig. Jag var och är fort farande ett barn i lagen och allt som har hänt har väldigt tydliga förklaringar. Och INGET är mitt fel.
MIN kropp är BRA!! Den finns kvar och den läker och den är stark och fin och bra. Jag kan rida igen och jag har galopperat!! Och jag kan vara jätte jätte nära min pojkvän och det känns bara BRA! Och jag kan leka med Voffi och jag kan tycka om nånting gott som jag äter göra nästan vadsomhelst och inget ändras med MIN kropp för nånting som NÅNANNAN har gjort.
 

Så fantastiskt långt du har kommit @LiviaFilippa! Det har varit en hemsk och svår väg, men du har ändå tagit dig hit att du klarar att tänka så här om dig själv och allt som hänt vilket ju är helt suveränt. Jag hoppas att du nu för varje påsk framåt, och varje tid på året som innehåller något triggande, kan bygga en massa nya fina och bra minnen och stapla dem ovanpå de dåliga. Tillsammans med Voffi och din pojkvän och familj och vänner.

Så bit för bit kommer det fina att ta över. Även om det dåliga inte kan försvinna, så förminskas det till sist till att bara vara en liten droppe som åker runt i ett stort hav av bra saker och minnen. Jag tror och hoppas att du får med dig positiva minnen redan denna påsk!
 
Åh Livia vad fantastiskt att läsa dina ord och dina tankar. Du har verkligen kommit så långt och du kämpar mot varje motgång med en sån envishet och stort mod att jag blir imponerad varje gång. Du är en värdefull, kompetent och modig person. Du är värd ett helt hav av bra upplevelser ❤️ Önskar dig en fantastisk påskhelg med Voffi och M och med alla människor som älskar och uppskattar dig precis så som du är. Hoppas du kan få nya fina minnen den här helgen.
 
Vad glad jag blir av att läsa din text, wow vad du har kämpat för att komma till denna insikt och det är för du ÄR en stark person. Saker som kan hända- som verkligen inte ska- kan påverka och göra så mycket skada men det går att läka, att faktiskt komma förbi. Sen får jag fortfarande påminna mig själv om att inte jämföra mig själv med andra pga mina omständigheter och erfarenheter. Det är de som är sjuka, inget annat. Och det är en vinst- att inte låta äcklet förstöra för framtiden. Du är stark och jag hoppas verkligen du får en så fin påsk det bara går ❤️
 
Jag började gråta när jag läste det här! Vi känner ju inte varandra men jag upplever ett sådant otroligt hopp och ljus när jag läser dina ord. WOW vad du har kämpat och jobbat och WOW vad härligt det är att få ta del av dina framsteg så här! :heart
 
Tack för svaren och att ni blir glada av att läsa det ❤️
Jag vet att jag HAR kommit långt och att jag gör mycket fram steg. Men när det blir som en dipp så kan jag liksom inte märka det. Men när det är lite bättre och lugnare liksom så kan jag mera märka det som ÄR skillnad.
Och att det går att liksom läka från saker även som sår på in sidan. Man kanske alltid kommer ha ärr kvar som på minner och som kan göra lite ont ibland. Men det går ändå att det läker och inte är som öppna sår föralltid.
 
Du är så stark och klok Livia, grät också när jag läste detta, spara och gå tillbaka när det blir jobbigt - för det kommer det bli, och det är OK! - för det är så insiktfullt och klokt! Jag är så glad för din skull och jag önskar dig all lycka i hela världen, och att du kan ta tillbaka påsken lite för varje dag tills den är din egen.
 
Du är så stark och klok Livia, grät också när jag läste detta, spara och gå tillbaka när det blir jobbigt - för det kommer det bli, och det är OK! - för det är så insiktfullt och klokt! Jag är så glad för din skull och jag önskar dig all lycka i hela världen, och att du kan ta tillbaka påsken lite för varje dag tills den är din egen.
Ja det är det som är så svårt förmig att när det är sådär jätte jobbigt så kan jag liksom inte komma håg att det KAN kännas mycket bättre. Utan då känns det bara som att jag är helt fast föralltid i detdär svarta hålet. Och när jag är i det så kan jag inte komma håg hurmycket bättre det kan vara och att detdär allra mest jobbiga alltid går över.
Och lika till andra hållet att när det är lite bättre så KAN jag inte komma håg hur extremt jobbigt och hopp löst det känns när jag är som längst nere på botten.
 
Ja det är det som är så svårt förmig att när det är sådär jätte jobbigt så kan jag liksom inte komma håg att det KAN kännas mycket bättre. Utan då känns det bara som att jag är helt fast föralltid i detdär svarta hålet. Och när jag är i det så kan jag inte komma håg hurmycket bättre det kan vara och att detdär allra mest jobbiga alltid går över.
Och lika till andra hållet att när det är lite bättre så KAN jag inte komma håg hur extremt jobbigt och hopp löst det känns när jag är som längst nere på botten.


Förhoppningsvis blir bottnarna mindre djupa i takt med att de inre såren läker ihop bit för bit ❤️ Så du slipper hamna så långt och djupt ner.
 
Ja det är det som är så svårt förmig att när det är sådär jätte jobbigt så kan jag liksom inte komma håg att det KAN kännas mycket bättre. Utan då känns det bara som att jag är helt fast föralltid i detdär svarta hålet. Och när jag är i det så kan jag inte komma håg hurmycket bättre det kan vara och att detdär allra mest jobbiga alltid går över.
Och lika till andra hållet att när det är lite bättre så KAN jag inte komma håg hur extremt jobbigt och hopp löst det känns när jag är som längst nere på botten.
Nej, det är ju så det är, men förhoppningsvis kommer de svarta hålen komma glesare, och du orka resa dig ur dom snabbare. För du har kommit så långt nu och tror det är fler än jag som märker att de redan glesar ut och vi ser en överlag mycket gladare Livia.
 
För du har kommit så långt nu och tror det är fler än jag som märker att de redan glesar ut och vi ser en överlag mycket gladare Livia.
TACK för att du skrev dethär!! ❤️ Jag tror inte att du fattar hurmycket det be tyder förmig!
Men en sak som är jätte jobbigt förmig är när det känns som att folk liksom ger upp om mig. Somexempel att vissa kanske tycker att jag bara klagar helatiden och att jag inte gör några fram steg alls och så. Och jag VET att det inte spelar nån roll vad andra tror men det är ändå jobbigt förmig. Så det be tyder väldigt mycket att du skriver det och att du märker att det faktist ÄR fram steg att jag inte är nåt hopp löst fall som alla bara tröttnar på liksom. Så tack igen!! ❤️❤️
 
Jag blir också så otroligt glad över att läsa det du skriver - du har så många insikter om vem du är och det är den värdefulla, fantastiska du :heart . Allt fint du har runt dig och som du ser din viktiga och betydelsefulla del i. Det märks skillnad.
 
Dethär har iallafall varit den mest okeja påsken på flera år. JA detdär skit jobbiga har varit i mitt huvud endel och jobbiga tankar om det och så. Så vissa saker eller till fällen liksom har blivit väldigt triggande men det har inte som tagit över ALLT. Utan somexempel igår kväll när jag var med min pojkvän så blev det en jätte triggande sak och det blev jätte jobbigt. Men sen så blev det ändå bra igen OCKSÅ. Och det skulle nog ha varit o möjligt för ett eller två år sen utan då skulle hela kvällen ha varit förstörd. Men så blev det iallafall inte nu så det ÄR faktist ett stort fram steg!
Och även att jag KAN liksom märka massa saker och in se varför vissa saker händer och varför jag rea gerar som jag gör om nånting osv. Så ja det ÄR fram steg och det BLIR bättre ÄVEN när det är jätte jobbigt!
 
Idag har jag haft hem besök och det gick iallafall ganska så okej.
Det är väldigt mycket tankar helatiden om ALLT så även små saker kan bli jätte stora och jätte triggande. Som det som hände i lördags när jag var med min pojkvän så blev det JÄTTE jobbigt ett tag. Och idag när jag var hemma så såg jag en sak som på mindre mig om be gravningen för hon som jag kände och då blev det JÄTTE jobbigt.
Och även så kan det vara andra saker eller minnen eller whatever som bara dyker upp från inget. Och då är det som att jag blir in kastad i ett svart hål och bara dras in i det och iprincip försvinner och att DÅ blir allt bara som svart och skit jobbigt och att DÅ kan jag inte ens komma håg hur det känns annars.
Men det sitter iallafall inte fast helatiden nu. Utan det kan vara sådär riktigt riktigt RIKTIGT skit jobbigt så att jag inte står ut men sen så blir det ändå lättare igen. Och DET tror jag ändå att det ÄR ett fram steg bara att jag måste komma håg det ÄVEN i det svarta hålet liksom.
Det är iallafall skönt att ha lov nu för att det är nästan nånting bra varje dag. Så jag ska verkligen försöka att bara ta en dag itaget och ha fokus på den bra saken som händer den dagen. Och själv klart på hundarna och allaandra BRA i mitt liv ❤️
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
762
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 446
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp