Passier-liknande sadlar

Centaur

Trådstartare
Jag har ju en Passier hoppsadel som kostade en liten förmögenhet... Så småningom ska jag skaffa en dressyrsadel också, vill dock vänta till hästen musklat sig lite mer. Bästa vore såklart en Passier dressyr, men där säger plånboken nej. Så vad jag behöver är en dressyrsadel som liknar Passier i bommens utformning, fast billigare! Kommer inte använda den så mkt tror jag, 1g/vecka eller så. Så kom med lite tips på vilka rimligare märken som kan passa en "Passier-rygg"!
 
Okej, tack!
Ska tillägga att sadelutprovaren ju sa att även Stubben låg bra på honom, så om någon vet sadlar som liknar stubben, så vill jag gärna ha tips på det också! :)
 
Kanske kan få en äldre passier begagnad till bra pris? Min kusin skulle sälja en äldre, men välvårdad Passier allr. mot dressyr till mig. Jag skulle få köpa den för vrakpris. 2000 :d

Tyvärr så hade jag ingen pålle då så jag kunde inte köpa den. :D Någon annan fick köpa den istället :p

Du borde kunna hitta en välvårdad till bra pris (om än inte 2000, men åtminstone fyrasiffrigt belopp).
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
865
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 054
Senast: Aifos
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 054
Senast: tuaphua
·
Utrustning Rider just nu runt i en Frank Baines Reflex som jag verkligen gillar, bra stöd och lite djupare säte. Den ligger okej på hästen men...
Svar
0
· Visningar
443
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp