Bukefalos 28 år!

Passier-sadel

Kosmoskatten

Trådstartare
Jippie! Kosmoskatten har äntligen hittat sin häst :bump: Världens sötaste lilla tjockis. Jodå, en kraftig, tjock islandshäst (stor)-hehe han måste ju matcha matte. :devil:
Nu undrar jag om någon har erfarenhet av Passiersadlar? Såg nämligen att dom har kommit med en ny? islandssadel - ICE Revolution. Den ska ha en flexibel bom av råhud och bambu om jag har förstått rätt.
Flexibel bom låter i mina öron som den ultimata konstruktionen! Maximal tryckfördelning hela tiden, eller?
Någon som har testat?
 
Jag har en Passier hoppsadel, helt ny... Bommen kan vidgas, det är nog mest det dom tänker på med flexibelt trä! Men det är jättebra sadlar. :)
 
Jag hade en passier hoppsadel jag oxå innan. Den är i Finland nu :cry:
Man kan väl säga att det är fruktansvärt bra hållbarhet på de sadlarna.... Den jag hade köptes begagnad i början på 90-talet (vet alltså inte exakt hur gammal den är), såldes 2003 o jag fick 4500 kr för den :eek: Okej att den va mkt välvårdad, men ändå :D
Kvalitet är kvalitet, och passier är passier :bow:

Jag tyckte min va lite hård att sitta i men den va ju jättebra ändå. Jag tror de flesta passier-sadlarna är av lite hårdare sorten, men det är kanske olika beroende på modell.

En ny passier borde kosta några tusen :angel:
 
Ja, det kan man säga... Några tusen... :o

Passier är hårdare än t.ex italienska märken, men inte så hårda som Stubben. Lite mittemellan. Nu känns den inte alls hård länger, så det är mest vad man är van vid tror jag. :D
 
Jag läste på Ingdam's hemsida att den här bommen skulle vara vara av råhud/bambu. Har aldrig hört talas om det förr..... Men kollar man på Passiers hemsida så står det trä med bambuinlägg :confused:
Hur som helst så verkar den inte vara så flexibel som jag trodde :cry:
 
Jo, dom är ju inte gratis precis. ICE revolution kostar styvt 18000:- :crazy:
Men å andra sidan, om det är bra kvalitet som håller länge så är det väl OK.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp