Bukefalos 28 år!

Peder Fredricson kan ändra utrustningen efter olyckan: ”Kanske är mitt ansvar”

Peder Fredricson vet inte när han är tillbaka i sadeln igen.
Men olyckan har fått honom att börja fundera på sin säkerhet på hästryggen.
Nu övervägar stjärnan att rida med säkerhetsväst.
– Jag tänker för Bill och de andra, att det kanske är mitt ansvar som förebild, säger han.
 
Jamen det hade väl varit jättebra om fler elitryttare kunde börja rida med väst! Jag blir glad varje gång jag ser någon med väst på de stora tävlingarna, och det känns ändå som att det blivit mer och mer vanligt de senaste 2-3 åren även om majoriteten fortfarande rider utan.
 
Här i Aus ska nu västar och regler för västar granskas efter att de varit fruktansvärt många olyckor med allvarliga skador samt en avliden senaste 6 månaderna...

Inte anledningen att jockeys trillar av (jo det granskas med men är en annan diskussion) olyckor händer, men varför skadorna av det blir värre och värre...?

Det finns en grupp jockeys som syftar på västarna 🤷‍♀️

Inser att mitt inlägg inte tillför så mycket mer än att det är en intressant diskussion om lätta, smidiga västar för absolut topp eliten (inom all hästsport)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Efter olyckan i helgen bryter nu Peder Fredricson tystnaden. 51-åringen mår under omständigheterna bra. – Från att jag ramlade av har...
Svar
0
· Visningar
439
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Finns det plats för en hoppryttare Fredricson till på högsta internationella nivå? Fem år äldre Jens tar upp kampen med brorsan Peder. I...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 461
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 692
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp