Bukefalos 28 år!

Peder Fredricson ny ryttare på Lindelöws EM-häst

I förra veckan blev det känt att Douglas Lindelöw blev av med EM-hästen Zacramento. Nu står det klart att Peder Fredricson är ny ryttare på valacken.
– Jag blev kontaktad av ägaren för någon dag sedan, säger han till SVT Sport.
 
Ja det är väl jättetrist för Douglas men man kan ju fråga sig vad det är som gör att han blir av med alla hästägare? Visst det är väl jätteroligt att ha hästen hos Peder men några mästerskap har jag svårt att se att den får chansen att gå, om nu ägaren vill det vill säga! Den blir liksom 4 e häst istallet?
 
Ja det är väl jättetrist för Douglas men man kan ju fråga sig vad det är som gör att han blir av med alla hästägare? Visst det är väl jätteroligt att ha hästen hos Peder men några mästerskap har jag svårt att se att den får chansen att gå, om nu ägaren vill det vill säga! Den blir liksom 4 e häst istallet?

Fast ägaren är väl kanske inte så intresserad av mästerskap, hade ju troligen kunnat gå VM om ägaren hade velat.
 
Ja det är väl jättetrist för Douglas men man kan ju fråga sig vad det är som gör att han blir av med alla hästägare? Visst det är väl jätteroligt att ha hästen hos Peder men några mästerskap har jag svårt att se att den får chansen att gå, om nu ägaren vill det vill säga! Den blir liksom 4 e häst istallet?
Den ska väl säljas antar jag iom åldern.
 
Min gissning är att ägaren velat sälja Z ett bra tag men inte fått tillräckligt bra bud och nu provar och ser om det hjälper att byta ryttare. Kanske har ägaren och Douglas haft olika syn på saker och ting. Kanske tror ägaren att en ryttare som får inbjudningar till alla stora tävlingar kommer göra ett bättre jobb med att få den såld.

Personligen tycker jag att det är lite märkligt att en häst som Z inte lyckats bli såld redan. Det verkar ju vara ägarens önskan. Kanske hon vill ha mer betalt än någon hittills velat ge?
 
Personligen tycker jag att det är lite märkligt att en häst som Z inte lyckats bli såld redan. Det verkar ju vara ägarens önskan. Kanske hon vill ha mer betalt än någon hittills velat ge?

Det är inte första gången Z är "såld" men sen köpet ej går igenom.
 
Märkligt... Det är ju ingen mästerskapsvinnare som All In men en bra häst är det. Hur gammal är han?

Nej inte jättemärkligt egentligen och som du skriver en bra häst som kanske haft lite otur på vägen om man kan uttrycka sig så. Han är född 05 om jag inte minns fel.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson har hoppat upp på hästen igen. Men han räknar inte med att kunna delta i EM. – Det är inte min plan, säger stjärnryttaren.
Svar
0
· Visningar
265
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Jens Fredricson på hästen Markan Cosmopolit leder den individuella hopptävlingen på EM efter en snabb felfri runda i den inledande...
Svar
0
· Visningar
336
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson fördes till sjukhus efter en olycka under Stockholm Horse Week. Dagen efter ger hustrun Lisen Bratt Fredricson nya...
Svar
0
· Visningar
451
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Topphästarna blir äldre och tävlingsschemat måste anpassas – Peder Fredricson väljer bort världscupen för att satsa på Global Champions...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp