Bukefalos 28 år!

boccia

Trådstartare
Nu är dotterns födelsedagskalas överstökat, så nu vill jag ha ut den lill* från magen. Så, då kom jag på den brillianta idén att starta en pepptråd (Det har ju funkat för andra, så jag hoppas det funkar för mig oxå... ;))
Hade BF i måndags, och ännu har ingenting hänt (5 dagar över tiden nu...)
Inte minsta lilla antydan till att vilja sätta igång, så idag har jag klippt gräsmattan, varit på städdag på dotterns dagis, gått på stan en långsväng och städat i garage + förråd. Mer än så varken orkade eller hann jag göra idag. Några andra knep för att få igång det?? (förutom Nutella, det klarar jag inte att äta, har fått avsmak för sötsaker sista veckorna).

Vill ju passa på att få bebbe nu när vi har barnvakter boendes i huset (åker hem på måndag), annars har närmsta barnvakt 25 mils resa hit :grin:
 
Sv: Pepptråd

:bump: Pepp!!! :bump:

Jag har bara Nutellaråd, så jag är inte till mycket hjälp! Sjunga högt gjorde jag dagen Sam kom, kanske nåt att testa?
 
Sv: Pepptråd

Klart du ska ha en pepptråd! Set är ju alla bukeföräldrar som är den enda trösten man har när man går över tiden.

Jag tycker du ska svepa i dig lite (läs: överdrivet mycket) ananas. Det fungerade för mig.
 
Sv: Pepptråd

Klart du ska ha en pepptråd! Set är ju alla bukeföräldrar som är den enda trösten man har när man går över tiden.

Jag tycker du ska svepa i dig lite (läs: överdrivet mycket) ananas. Det fungerade för mig.

Har testat ananas oxå, men kanske inte i tillräcklig mängd.... Får så grymt ont i munnen av att äta mkt ananas bara. :crazy: Men burkananas kanske funkar lika bra??
 
Sv: Pepptråd

:rofl: fatta a jobbigt... ;) (och jag gillar ändå annanas)

hoppas det löser sig ändå..
 
Sv: Pepptråd

Jag läste att man måste äta 7 hela ananasar innan det sätter igång.... snacka om sår i gommen :D

Aaaajjjjj..... Min gom blir jätteöm efter bara en halv ananas...

Någon som vet hur effektivt det är med färdknäpp?? :angel: Trevligt sätt att få igång det på om det nu skulle fungera...;)
 
Sv: Pepptråd

Idag är det BF+11... *suck* och ingen bebis i sikte...

Var hos BM på fm, och fick tid bokad för igångsättning till på tisdag "men den kommer nog inte behövas, du är redan öppen nästan 2 cm" :eek:, jag har ju inte känt någonting alls, bara ett par förvärkar för ca 2 veckor sedan!!! Hoppas det inte går alltför fort när det väl startar, har ingen lust att ringa hit barnvakten bara i-fall-att det kommer igång, hade ju planerat att vänta iaf tills värkarna visat att de kommit för att det är allvar (min förra förlossning tog 19 timmar från första värken, så jag räknar iskallt med att det kommer ta minst 10-12 timmar den här gången = gott om tid att ringa in barnvakt)

Nä, jag tycker att om den lill* nu envisats med att stanna inne såpass länge redan så kan den lika gärna stanna tills efter helgen, så hinner jag fixa lite mer med renoveringarna hemma under tiden;)

Hoppas inte Jolanta håller andan i väntan på ett BB-SMS från mig :angel:
 
Sv: Pepptråd

Nutella! är det bra, hur mkt ska man äta och när kan man börja?? Är olidligt trött på att vara gravid, är i v 36 nu, så borde väl kunna starta igång ;)

ska väl iofs inte klaga... har inte gått upp så mkt och mått bra, men det är jobbigt med sparkarna och har blivit så trött sista dagarna... :(
 
Sv: Pepptråd

sikta in dej på imorgon. 12 dagar + funkade för mej och vansinnet... och vilka gudomliga flickor vi fick!!!! :love:
 
Sv: Pepptråd

Sjunga högt gjorde jag dagen Sam kom, kanske nåt att testa?

SKRÄMDE du ut det stackars barnet ?? :eek:

Jag upptäckte häromdagen att min bebis gillar falsksång, gärna i falsett, väldigt mycket. Är hon lessen är det bara sjunga lite falskt så tystnar hon och glor med stora ögon :D

Pepp till TS bebis!!
 
Sv: Pepptråd

sikta in dej på imorgon. 12 dagar + funkade för mej och vansinnet... och vilka gudomliga flickor vi fick!!!! :love:

Jag fick min gudomliga flicka på BF+8, hoppas att den här slowstartern är en kille ;), men imorgon skulle jag kanske inte säga nej till, skulle vara skönt att slippa fundera på när den ska komma.

TheOne: Vänta tills du är i v 42, nästan 43, DÅ kan du börja gnälla på att du är trött på att vara gravid (men jag ska inte klaga, har mått bra hela tiden, och är inte så otymplig att det stör (magen är inte ens ivägen för färdknäppar :D:angel:)
 
Sv: Pepptråd

:banana:
Äntligen!

Undrar om det var färdknäpp eller ananas som gjorde susen?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp