Bukefalos 28 år!

Pikeur Diana kavajen!

Pussmule

Trådstartare
Hej!
Jag är väldigt sugen på att köpa en pikeur diana kavaj! Men vet sen innan att pikeur brukar vara små i storlekarna.... Vanligtvis har jag storlek 38 och ibland får jag ha storlek 40. Vilken storlek ska jag då välja på kavajen?

Och om det är någon som vet, hur är passformen? :)
 
Sv: Pikeur Diana kavajen!

Jag har min vanliga strl men jag har å andra sidan en rätt "normal-smal" kropp och inga megabröst ;)
Långa armar jag har däremot men den har lite längre så inga problem på den fronten heller :)
 
Jag har 80 lång på min och 38/40 på vanliga kläder men den är ganska trång så det hade inte gjort något om det varit en 84. Dock har jag 75 F i behåstorlek så det beror ju lite på det också.
 
Jag uppfattade nog allt min Diana mer som stor i storlek än liten. Eller ja, mest konstig i passformen. För mig har dom korta armar och så dom där axelvaddarna... Jag har vanligen 36/38 i tröjor/jackor. Så här sitter min Diana i stl 38:
1460_10200625282986416_1811872357_n.jpg


Har nu en Animo Liguria ist, också en 38 (italiensk 42). MYCKET bättre passform.
10320595_10202915438038861_4139540794328654900_n.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
405
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 437
Senast: Squie
·
Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 076
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
594
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp