Bukefalos 28 år!

Pikeur Diana kavajen!

Pussmule

Trådstartare
Hej!
Jag är väldigt sugen på att köpa en pikeur diana kavaj! Men vet sen innan att pikeur brukar vara små i storlekarna.... Vanligtvis har jag storlek 38 och ibland får jag ha storlek 40. Vilken storlek ska jag då välja på kavajen?

Och om det är någon som vet, hur är passformen? :)
 
Sv: Pikeur Diana kavajen!

Jag har min vanliga strl men jag har å andra sidan en rätt "normal-smal" kropp och inga megabröst ;)
Långa armar jag har däremot men den har lite längre så inga problem på den fronten heller :)
 
Jag har 80 lång på min och 38/40 på vanliga kläder men den är ganska trång så det hade inte gjort något om det varit en 84. Dock har jag 75 F i behåstorlek så det beror ju lite på det också.
 
Jag uppfattade nog allt min Diana mer som stor i storlek än liten. Eller ja, mest konstig i passformen. För mig har dom korta armar och så dom där axelvaddarna... Jag har vanligen 36/38 i tröjor/jackor. Så här sitter min Diana i stl 38:
1460_10200625282986416_1811872357_n.jpg


Har nu en Animo Liguria ist, också en 38 (italiensk 42). MYCKET bättre passform.
10320595_10202915438038861_4139540794328654900_n.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 072
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
588
Senast: Murray
·
Hästvård Funderar på att köpa filttofflor/waterboots till hästarna att sätta på hovarna innan hovslagaren kommer eller som nu när det är väldigt...
2
Svar
20
· Visningar
1 468
Senast: janna
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
869
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp