Plugga och ta körkort samtidigt?

TryMe

Trådstartare
Som rubriken avslöjar, jag pluggar 100% på ett emellanåt rätt tufft program och funderar nu på att göra det ännu tuffare för mig själv genom att ta körkort samtidigt. Jag skulle egentligen ha påbörjat och gjort största delen av körkortet nu under sommaren, men jag fick inflammation i bägge handlederna som blev allvarlig och har inte fått lov att anstränga handlederna på större delen av sommaren. Jag skulle kunna vänta till nästa sommaruppehåll, men det är ju så långt tills dess :yuck: Jag bor mitt i stan så jag behöver inte ett körkort nu direkt, men jag vill ha det.

Så det är jag egentligen undrar är om det finns någon här som har tagit körkort relativt nyligen eller som kanske håller på med det nu? Funkar det att plugga två helt olika saker utan att det blir för mycket? Jag har väl okej koll på vad som ingår i körkort osv, jag har traktorkörkort och jag har övningskört en hel del. Det känns som att det blir svårare och svårare att ta det, och jag vill inte lägga en massa pengar och tid på att börja och sen märka att det var ett korkat beslut.

Det som talar för att jag skulle vilja köra på nu är att vi inte har några tentor alls den här terminen utan det är grupparbeten och papers som vi examineras på, och jag har väldigt lätt för mig när det gäller såna saker.

Det som talar emot är att jag har rätt svårt för att läsa in teori, så jag tror att det kommer ta ett tag innan jag kommer in i hela bilgrejen.

Ge mig lite klok input, oh kära buke :up: