Plugga och ta körkort samtidigt?

TryMe

Trådstartare
Som rubriken avslöjar, jag pluggar 100% på ett emellanåt rätt tufft program och funderar nu på att göra det ännu tuffare för mig själv genom att ta körkort samtidigt. Jag skulle egentligen ha påbörjat och gjort största delen av körkortet nu under sommaren, men jag fick inflammation i bägge handlederna som blev allvarlig och har inte fått lov att anstränga handlederna på större delen av sommaren. Jag skulle kunna vänta till nästa sommaruppehåll, men det är ju så långt tills dess :yuck: Jag bor mitt i stan så jag behöver inte ett körkort nu direkt, men jag vill ha det.

Så det är jag egentligen undrar är om det finns någon här som har tagit körkort relativt nyligen eller som kanske håller på med det nu? Funkar det att plugga två helt olika saker utan att det blir för mycket? Jag har väl okej koll på vad som ingår i körkort osv, jag har traktorkörkort och jag har övningskört en hel del. Det känns som att det blir svårare och svårare att ta det, och jag vill inte lägga en massa pengar och tid på att börja och sen märka att det var ett korkat beslut.

Det som talar för att jag skulle vilja köra på nu är att vi inte har några tentor alls den här terminen utan det är grupparbeten och papers som vi examineras på, och jag har väldigt lätt för mig när det gäller såna saker.

Det som talar emot är att jag har rätt svårt för att läsa in teori, så jag tror att det kommer ta ett tag innan jag kommer in i hela bilgrejen.

Ge mig lite klok input, oh kära buke :up:
 
Som rubriken avslöjar, jag pluggar 100% på ett emellanåt rätt tufft program och funderar nu på att göra det ännu tuffare för mig själv genom att ta körkort samtidigt. Jag skulle egentligen ha påbörjat och gjort största delen av körkortet nu under sommaren, men jag fick inflammation i bägge handlederna som blev allvarlig och har inte fått lov att anstränga handlederna på större delen av sommaren. Jag skulle kunna vänta till nästa sommaruppehåll, men det är ju så långt tills dess :yuck: Jag bor mitt i stan så jag behöver inte ett körkort nu direkt, men jag vill ha det.

Så det är jag egentligen undrar är om det finns någon här som har tagit körkort relativt nyligen eller som kanske håller på med det nu? Funkar det att plugga två helt olika saker utan att det blir för mycket? Jag har väl okej koll på vad som ingår i körkort osv, jag har traktorkörkort och jag har övningskört en hel del. Det känns som att det blir svårare och svårare att ta det, och jag vill inte lägga en massa pengar och tid på att börja och sen märka att det var ett korkat beslut.

Det som talar för att jag skulle vilja köra på nu är att vi inte har några tentor alls den här terminen utan det är grupparbeten och papers som vi examineras på, och jag har väldigt lätt för mig när det gäller såna saker.

Det som talar emot är att jag har rätt svårt för att läsa in teori, så jag tror att det kommer ta ett tag innan jag kommer in i hela bilgrejen.

Ge mig lite klok input, oh kära buke :up:
Jag tycker inte det är speciellt mycket att läsa in för körkortet, har man som du övningskört en del och åkt med så tror jag det är mest själv bilkörningen du ska träna på. Du kan träna på körkortsfrågorna när du vill och orkar, själv läste jag bara igenom boken, gjorde frågorna och skrev godkänt första försöket så det tog ingen energi alls från mina studier. Har du möjlighet att övningsköra privat är det jättebra, ju fler mil du har i ryggen innan du får körkortet desto bättre förare blir du. :up:
 
Det finns några sajter är kanon för körkortsteorin även körskolor brukar ha onlinemöjligheter. Det gjorde susen för mig att träna på och ger även ett begrepp hur man ligger till och visar vad man behöver öva mer på. Vill man ha körkortet så fixar man det :) Jag har inte haft motivation tidigare men förra sommaren så började jag 12/5 och 17/7 satt jag med lappen i handen!
 
Nu pluggade jag inte när jag tog körkort så som du planerar att göra, däremot så jobbade jag ca 150% samtidigt så minsta lilla minut över så satt jag med körkortsfrågor och jag läste väl boken en gång ungefär.
Håller nog med ovanför här att om du är riktigt motiverad så kan du göra allt!
Lycka till!
 
Jag pluggade 100%, jobbade extra och tog körkort samtidigt, klarade teori och uppkörning på första försöket så visst går det! :)
 
Jag jobbade 100% och tog körkort.
Helt seriöst så läste jag hela boken en ledig helg några dagar innan testet, kunde ha typ 12 fler fel och ändå klarat mig...
Uppkörningen gick galant.

Man behöver inte pausa sitt liv bara för att man ska ta körkort.
Många körkortsregler är lätta och har man ett normalt logiskt tänkande så klarar man både skrivning och uppkörning utan problem.
 
Jag pluggade 100%, jobbade extra och tog körkort samtidigt, klarade teori och uppkörning på första försöket så visst går det! :)
Samna här. Är man bara lite studievan så är körkortsteorin inga som helst problem. Den läser man in på en helg utan att svettas. Körkortsdatorprogramn är jättebra.

Körlektionerna däremot. .
 
Tack så mycket för alla svar! Jag har alltid sett på körkortet som ett stort berg som är omöjligt att ta sig över, men nu känner jag mig peppad! Ska upp och skriva in mig på körskolan idag :D
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 143
Senast: alazzi
·
Trädgård & Växter Till hösten flyttar jag och familjen till hus på landet. Tomten är allt som allt på lite drygt en halv hektar, en liten del är skog och...
2
Svar
21
· Visningar
2 142
Kropp & Själ Godmorgon alla fantastiska bukefalister! Jag har legat vaken nu under natten till och från och malt lite tankar. Jag känner att jag...
Svar
16
· Visningar
1 380
Senast: ameo
·
Skola & Jobb Skapar nytt nick då jag inte vill att någon ska veta vem jag är. Skulle någon komma på det ändå så är jag tacksam om denne håller det...
Svar
11
· Visningar
2 598
Senast: Angua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp