Bukefalos 28 år!

"Pluppar" till kattens klor

Acses

Trådstartare
Jag har sett dessa pluppar som man kan fästa på kattens klor dyka upp lite var stans och för en tid sedan såg jag en uppfödare som rekommenderade dessa som "märkning" till kattungarna, men jag kan inte finna var.

Jag är intresserad av att veta vad dessa pluppar heter, är nyfiken på att läsa mer.
 
Sv: "Pluppar" till kattens klor

Är det plastkapslarna man sätter på klorna du menar? I sådana fall är det SoftPaws/SoftClaws det handlar om.
 
Sv: "Pluppar" till kattens klor

Tack så jättemycket! :bow:

Det var precis dem jag menade! Jag såg en uppfödare som använde sådana för att märka upp sina kattungar och tänkte att det var smart, och när jag pratade om det med min uppfödare så kunde jag inte för mitt liv komma på vad de hette! Men nu vet jag! :laugh:
 
Sv: "Pluppar" till kattens klor

Om man bara ska märka upp kattungar är nagellack på klorna mycket lättare. Plastkapslarna ska klistras på och de är inte riktigt dimensionerade för kattungeklor tror jag. De kan även trilla av.;)
 
Sv: "Pluppar" till kattens klor

Såklart, ingen lösning är perfekt! (Vad bra hade inte det varit :D) Jag tycker det är bökigt med nagellack också, fast förmodligen betydligt lättare, eftersom det kan klibba lite.

Nu är det förmodligen jättelång tid kvar innan jag får egna kisseungar (hon ska gå igenom HD och HCM först också) men jag gillar att planera och fundera, så jag for fortsätta kika på lösningar. ;)
 
Sv: "Pluppar" till kattens klor

Lite OT nu men blev nyfiken, vad är dessa "pluppar" till för egentligen? Att inte katterna ska kunna förstöra möblerna hemma med sin klor eller vad?
 
Sv: "Pluppar" till kattens klor

nu har jag googlat och tittat. Men förstår inte riktigt hur de funkar. Ok, man limmar fast dem, men drar inte missarna av dem? Vad händer när klorna växer då? Måste de bytas hela tiden och klorna klippas emellan? Vad är då meningen..
 
Sv: "Pluppar" till kattens klor

Lite OT nu men blev nyfiken, vad är dessa "pluppar" till för egentligen? Att inte katterna ska kunna förstöra möblerna hemma med sin klor eller vad?

Precis därför. Till en början en amerikansk uppfinning som alternativ till declawing. Dock en bra grej om man har en katt som klöser. Då kan man förhindra total förstörelse medan man försöker träna bort det oönskade beteendet.:)
 
Sv: "Pluppar" till kattens klor

nu har jag googlat och tittat. Men förstår inte riktigt hur de funkar. Ok, man limmar fast dem, men drar inte missarna av dem? Vad händer när klorna växer då? Måste de bytas hela tiden och klorna klippas emellan? Vad är då meningen..

De sitter rätt bra så katterna brukar inte lyckas dra av dem. Dock så tappas de i takt med att klorna växer så man får klistra på dem igen. Klippa klorna och klistra på.

De sitter alltså rätt länge så man måste inte hålla på "hela tiden".
 
Sv: "Pluppar" till kattens klor

Varför funkar det inte lika bra att klippa klorna på dem?
 
Sv: "Pluppar" till kattens klor

Även klippta klor förstör om katten klöser på möbler.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 992
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 077
Senast: Sel
·
Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 125
Senast: Bison
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 008
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp