Bukefalos 28 år!

Pollenallergiker?

lisa412

Trådstartare
Kan jag ha blivit pollenallergiker helt plötsligt??

Den senaste tiden har jag haft problem med kliande/irriterande och rinnande ögon, det känns också lite som att jag håller på att bli förkyld.

Vad tror ni?
 
Hur gammal är du?

Jag vet inte jättemycket, men om det är ett år med extra mycket pollen och man har lågt/lägre än vanligt immunförsvar så tror jag det mycket väl kan hända. Tror det är vanligare om man är ung, själv blev jag allergisk förra året (antagligen hade jag stressat en del och hade lågt immunförsvar) och då var jag 16..

Har du problem med allergi sedan tidigare? Jag har tex haft katt allergi sedan jag var 5, då kanske man är lite känsligare/i riskzonen.

Har du allergiker i släkten?

Det finns receptfria läkemedel du kan köpa på apotek, testar du och det blir bättre kan du efter att säsongen är slut testa dig. Räcker inte receptfria läkemedel ska du givetvis uppsöka läkarvård.

Lycka till, vet hur jobbigt det är med allergi..:down:
 
Pollenallergi kan dyka upp precis när som helst, fick jag lära mig den hårda vägen när jag helt plötsligt blev allergisk vid 30 års ålder. Aldrig haft någon allergi tidigare.

Precis som Supersalt skriver; prova de receptfria läkemedlen och se om de hjälper. Min hyfsat lindriga pollenallergi, som yttrar sig precis som de symptom du beskriver, hålls helt i schack med receptfritt.

Om du hittar en medicin som fungerar, försök komma ihåg att börja med den tidigt nästa år. För bästa effekt ska en helst börja medicinera redan innan pollensäsongen sätter igång.
 
Oh, ja, pollenallergi kan komma när som helst... Jag var lite drygt 30 år när jag fick kraftig pollenallergi. Vi bodde i USA då, och när vi flyttade från Kalifornien till Ohio var det tydligen något träd där som jag var superallergisk emot. Såpass att jag blev tvungen att ta kortisonögondroppar... Jag reagerar lite grann på våren nu i Sverige också. Det började med lite snorighet för ett par dagar sedan och lite, lite kli i ögonen. Det blir aldrig katastrof-illa här, men jag visst känner jag av pollen i några veckor!
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 778
Senast: tott
·
Fritid Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
10
· Visningar
337
Senast: Stinaelin
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
26
· Visningar
933
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
662
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp