Bukefalos 28 år!

Ponny som vill leka?

T

toketossan

Jag har en 19 årig D ponny valack som tre gånger när han varit uppspelt stegrat sig mot mig samtidigt som han bockar och skuttar runt. Han ser allmänt glad och busig ut så jag antar att han vill leka?
Dessvärre så uppskattar jag det inte lika mkt, tycker det känns obehagligt och lite små läskigt.
Jag tror inte han skulle göra något mot mig men jag är ändå lite ängslig över att hamna i vägen eller liknande.

Hade en ponny när jag var yngre som jag inte riktigt klarade av i början och denna ponnyn anföll mig så fort jag kom in i hagen, med tiden lyckades jag visa mig dominerande (eller vad man nu säger) och han slutade med detta. Iof så var detta ganska mkt annorlunda mot vad det är nu med min nuvarande häst då min gamla ponny attackerade med tänder och hovar samtidigt som han hade bakåt strukna öron. Även om vi lyckades arbeta bort det så sätter det ändå sina spår..

Någon som kan ge mig råd i hur jag borde/ska hantera det hela?
Tacksam för svar! ;)

Mvh
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 388
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
1 944
Senast: Kiwifrukt
·
Hundhälsa I hushållet finns en tax som i dagsläget är 9 månader. Han är stereotypen för rasen, energisk och envis. Valptiden har gått bra...
Svar
6
· Visningar
1 684
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
38 834
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp