shettisenlillemor

Trådstartare
Kan man trava enklare i en ponnyputa på shettis?
Jag rider på en shettis och vi har bytt sadel från bomlös till ponnyputa. Men jag skumpar JÄTTE MYCKET när vi travar. Sitter man ner mycket bättre i en ponnyputa tror ni?
 
Kan man trava enklare i en ponnyputa på shettis?
Jag rider på en shettis och vi har bytt sadel från bomlös till ponnyputa. Men jag skumpar JÄTTE MYCKET när vi travar. Sitter man ner mycket bättre i en ponnyputa tror ni?
Utan att vara expert tror jag en bomlös är skönare för hästen än en ponnyputa, och de är väl rätt små i sitsen? Hur gammal är du? :)
 
Jag är 11 och fyller 12 nästa år

Misstänker att du är för stor för ponnyputa de brukar ju passa bäst till dem yngsta barnen och att du därmed inte får någon bra sits. Men du kanske är ovanligt liten till växten? Hur många tum är ponnyputan? Det är svårt att säga hur den passar dig utan kort men kanske idé att ta hjälp av någon kunnig eller tränare som kan se hur ponnyputan passar dig.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 083
Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 450
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 304
Senast: Miiikaela_
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 951
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp