Bukefalos 28 år!

Prisvärt foder, för "hundens bästa"?

:eek::eek::eek::eek:

50:- kilot för malda slaktrester är helt sjukt.

Faktiskt.

Då är det ju billigare att åka till fabriken i Norge och köpa själv!

Ramsele ligger väl i Sverige? Slakteriet jag jobbar på säljer all "hundmat" till vom och hundmat. De kommer med frysbil och hämtar.
Är priset i butik verkligen 50kr/kg? När jag köpte direkt från voh för å testa en period betalade jag 16kr/kg och tyckte de var mkt eftersom jag vet vad de köper råvarorna för!
 
Jamen vad bra, då kan vi i alla fall jämföra reaktioner! :D
(Vad äter dina nu?)

Min är också superkräsen, väldigt få saker jag vill att han ska äta som han själv är intresserad av. :cautious:

En blandning av färskfoder och barf och lite allt möjligt som godis äter dom nu. Men vill gärna ha torrfoder hemma både som godis och som mål då och då om man glömmer ta fram/köpa.

Jag börjar undra om min missat vad för art hon är när hon inte ens kan knapra i sig en kycklingvinge men gärna knaprar billigt skräpigt torrfoder :banghead:

Tack och lov gillar hon torkat kött som hundgodis :up: Blä, denna djungel av bra och GOTT foder att köpa. Enklare till hanen som man kan slänga till lite vad som...
 
Ramsele ligger väl i Sverige? Slakteriet jag jobbar på säljer all "hundmat" till vom och hundmat. De kommer med frysbil och hämtar.
Är priset i butik verkligen 50kr/kg? När jag köpte direkt från voh för å testa en period betalade jag 16kr/kg och tyckte de var mkt eftersom jag vet vad de köper råvarorna för!

Ja, sist jag köpte kostade en korv 24-25 kr... En korv är 500 g.
 
En blandning av färskfoder och barf och lite allt möjligt som godis äter dom nu. Men vill gärna ha torrfoder hemma både som godis och som mål då och då om man glömmer ta fram/köpa.

Jag börjar undra om min missat vad för art hon är när hon inte ens kan knapra i sig en kycklingvinge men gärna knaprar billigt skräpigt torrfoder :banghead:

Tack och lov gillar hon torkat kött som hundgodis :up: Blä, denna djungel av bra och GOTT foder att köpa. Enklare till hanen som man kan slänga till lite vad som...

Min fjant är rädd för rått kött - det är ju döda djur! :eek: :banghead:
De andra hundarna blev överlyckliga för sina klövar vid älgjakten, Monster sprang och gömde sig... :meh:
 
Ramsele ligger väl i Sverige? Slakteriet jag jobbar på säljer all "hundmat" till vom och hundmat. De kommer med frysbil och hämtar.
Är priset i butik verkligen 50kr/kg? När jag köpte direkt från voh för å testa en period betalade jag 16kr/kg och tyckte de var mkt eftersom jag vet vad de köper råvarorna för!

Förvirrande det här!

På deras norska sida skriver de:
Alle råvarene kommer fra Norge. Slik har det alltid vært og slik skal det alltid bli.

Samma på deras danska sida:
Foderet er udelukkende lavet af norske råvarer og består hovedsagligt af animalske produkter.

Däremot skriver de på den svenska sidan:
Vi använder naturligtvis endast Norska och Svenska råvaror i våra foder.

Very confusing :confused:!
 
Jag blir tokig. 440 kr/16 kg Nordic bas eller 230 kr/10 kg Priima NK är det billigaste jag får tag på.. Ser ju att så många andra får tag på billigare :( Vart ligger från Eskilstuna närmsta fabrik? Oavsett märke.
 
Ramsele ligger väl i Sverige? Slakteriet jag jobbar på säljer all "hundmat" till vom och hundmat. De kommer med frysbil och hämtar.
Är priset i butik verkligen 50kr/kg? När jag köpte direkt från voh för å testa en period betalade jag 16kr/kg och tyckte de var mkt eftersom jag vet vad de köper råvarorna för!

Mitt lokala slakteri tar 15:-/kg + moms för "minkmat". Helt sjukt dyrt. Det är mer än vad jag betalar för VoH inkl frakt till gårdsplan!!

Tyvärr verkar det väldigt svårt att få tag i slaktrester, jag är godkänd och registrerad för klass 3-hantering, och gör av med ca 100 kg i månaden, men alla lokala slakterier och styckerier säljer på avtal till fodertillverkare och är iontresserade av att göra affärer med "småkonsumenter".
 
En blandning av färskfoder och barf och lite allt möjligt som godis äter dom nu. Men vill gärna ha torrfoder hemma både som godis och som mål då och då om man glömmer ta fram/köpa.

Jag börjar undra om min missat vad för art hon är när hon inte ens kan knapra i sig en kycklingvinge men gärna knaprar billigt skräpigt torrfoder :banghead:

Tack och lov gillar hon torkat kött som hundgodis :up: Blä, denna djungel av bra och GOTT foder att köpa. Enklare till hanen som man kan slänga till lite vad som...

Mitt paket kom idag (jäkligt snabb leverans! :up:), det sa bara slafs så var det där provpaketet borta! :laugh:

Kanske inte världens mest rättvisa smakprov, paketet stod och väntade på trappen när vi kom hem från klubben, så han var ju rätt upp i varv och allmänt piggelin - han fick också öppna paketet själv, vilket han älskar. Så kanske påverkade det i att han slukade alltihop på tiden det tog mig att tvätta händerna. :D
Å andra sidan hade han ju fått rätt rejält med träningsgodis timmarna innan, plus att det fanns andra godsaker i paketet som han blev snuvad på (packade undan torkad fisk och några olika varianter av torkad penis, stygga matte!), så så jättehögt värde borde det inte ha haft egentligen... Lutar nog åt att nästa gång det är dags att köpa foder så blir det Tuggmästarens, om inte magen skulle reagera illa på smakprovet såklart. :up:
 
Jag hörde något om regler som skulle ändras för att det skulle bli enklare för privatpersoner att köpa t ex hundmat direkt från slakteri?
Någon som hört om det också? @jerseyko kanske?
 
Mitt paket kom idag (jäkligt snabb leverans! :up:), det sa bara slafs så var det där provpaketet borta! :laugh:

Kanske inte världens mest rättvisa smakprov, paketet stod och väntade på trappen när vi kom hem från klubben, så han var ju rätt upp i varv och allmänt piggelin - han fick också öppna paketet själv, vilket han älskar. Så kanske påverkade det i att han slukade alltihop på tiden det tog mig att tvätta händerna. :D
Å andra sidan hade han ju fått rätt rejält med träningsgodis timmarna innan, plus att det fanns andra godsaker i paketet som han blev snuvad på (packade undan torkad fisk och några olika varianter av torkad penis, stygga matte!), så så jättehögt värde borde det inte ha haft egentligen... Lutar nog åt att nästa gång det är dags att köpa foder så blir det Tuggmästarens, om inte magen skulle reagera illa på smakprovet såklart. :up:

Vad kul att höra! Mitt paket kom också idag :D Och mina pälsbollar tyckte också det var mums! Ett stort plus att de även går att dela i mindre bitar eftersom att jag har små hundar:up:

Så för mig lutar det också åt att det blir deras foder nästa gång :) Tänkte vänta någon dag bara för att se så inte magen blir konstig av det bara.
 
Jag blir tokig. 440 kr/16 kg Nordic bas eller 230 kr/10 kg Priima NK är det billigaste jag får tag på.. Ser ju att så många andra får tag på billigare :( Vart ligger från Eskilstuna närmsta fabrik? Oavsett märke.

Jag hittade en gård som säljer Priima NK, ute på vischan, lite av en slump sådär. Betalar 18 kr/kg, dvs 540 kr för 30 kg! Har du kollat läget på återförsäljare på deras hemsida?
 
Jag hittade en gård som säljer Priima NK, ute på vischan, lite av en slump sådär. Betalar 18 kr/kg, dvs 540 kr för 30 kg! Har du kollat läget på återförsäljare på deras hemsida?
Lyx! Jag har en ÅF inom 10 mils radie, där kostar det 29 kr/kg eller 10 kg för 250 kr.. Skrev fel i mitt tidigare inlägg, 230 kr/10kg är för modellen med spannmål som är katastrof för mina hundar..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 485
Senast: s957
·
Hundträning Behöver gnälla av mig, och kanske kan jag få nåt tips oxå... Min hund har i flera månader varit under allergiutredning, och får endast...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 529
Senast: TinyWiny
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 507
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 180
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp