Bukefalos 28 år!

Problem med staketmontering...

Myzacs matte

Trådstartare
Hej,

Får hem stängselmaterial i slutet på veckan. Har tänkt sätta staket bestående av vanliga tryckimpregnerade trästolp 8 cm i diameter. Sen ha en slana längst upp för att staketet ska bli stabilt. En eltråd bakom slanan och sedan 2 eltrådar till längre ner.

Men har nu fått lite huvudbry hur jag ska få ner dessa stolpar på vissa ställen. Då jag både har berg i dagen och diverse stenrösen som staketet måste gå igenom för att få till skapliga linjer.
Kan inte svänga med staketet hursom när jag ska ha slana mellan stolparna. Det kommer ju att se helt galet ut... :D

Någon som har erfarenhet av detta och kanske haft dessa bekymmer själv? På berget så får jag väll gjuta fast stolparna, tror jag.
Men hur gör jag vid stenrösena?

:confused::
 
Sv: Problem med staketmontering...

Jag skulle troligen ...

strunta i slanan. Det ger ändå ingen stabilitet i tvärriktningen. Merkostnader och en massa besvär för ingenting.

borra in stödpinnar för stolparna i berget, plus komplettera med sten runtom. Ganska enkelt och effektivt.

i stenrösena här hemma har jag "grävt" ner stolparna. Dom sitter som berget och lever länge tack vare dräneringen.

LIA
 
Sv: Problem med staketmontering...

Järnspett och slägga när du kommer på sten lirka med spettet fram o tillbaka åt alla håll så kan även till synes hopplösa hål bli bra.När du är färdig kan du nog tekniken .
 

Liknande trådar

Anläggning Till hösten flyttar vi förhoppningsvis (om allt går som det ska) hästarna till en egen gård. Stallet jag arrenderar idag har a-staket...
Svar
10
· Visningar
7 559
Senast: drhanna
·
Anläggning Vi har idag 5 mm elrep som stängsel i våra hästhagar, men av säkerhetsskäl och hänsyn taget till förmåga att leda ström, så funderar jag...
Svar
16
· Visningar
10 497
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
2 945
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Några funderingar angående staket... Jag och sambon köpte en gård på 2,5 hektar i somras. Varav ca 2 hektar är hagar. Vi spenderade...
Svar
9
· Visningar
1 597
Senast: Cyllene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp