Bukefalos 28 år!

Problem Straumann implantattand

Nebraska

Trådstartare
Efter en lite väl hård sammanstötning med min hund så har jag fått ersätta en tand med ett implantat av märket Straumann. Tyvärr har det inte varit problemfritt. Själva kronan har helt enkelt inte suttit fast som den borde. Nyfiken på om någon mer haft samma problem?
 
Efter en lite väl hård sammanstötning med min hund så har jag fått ersätta en tand med ett implantat av märket Straumann. Tyvärr har det inte varit problemfritt. Själva kronan har helt enkelt inte suttit fast som den borde. Nyfiken på om någon mer haft samma problem?

Jag har ett implantat, vet ej märket. Men den sitter som berget, funkar lika bra som mina riktiga tänder och har varit så hela tiden. Hur gick de tillväga när de satte in ditt implantat?
 
Jag har också Straumann. Nån gång har skruvarna lossnat lite av sig själva. Löste sig smidigt med ett tandläkarbesök. Några andra problem har det inte varit.
 
Jag har ett implantat med har inte koll på vilken sort. Haft det i 20 år utan några som helst problem. Undrar som @Mabuse hur de gick tillväga.
 
Jag har också Straumann. Nån gång har skruvarna lossnat lite av sig själva. Löste sig smidigt med ett tandläkarbesök. Några andra problem har det inte varit.

Har den fler skruvar? Då är det nog inte Straumann jag har, min har bara en skruv.
 
Skruvarna kan gänga upp sig. Alltså inte själva titanskruven som sitter i käkbenet utan de små skruvarna som fäster själva konstruktionen. Tandläkaren får ibland efterdra skruvarna.
sen sitter det igen:up:
 
Men på min klinik har de haft problem med flera patienter. Det är uppenbarligen något produktionsfel som blivit senaste månaderna. Jag har fått ta nya avtryck för en ny krona som ska göras på ett annat lab. Däremot så har de inte hittat just var felet är än så jag känner mig långt från säker att den här kommer bli bättre. Vore intressant att veta om det finns fler drabbade.
 

Liknande trådar

BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 479
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
703
Senast: GoLightly
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 649
Senast: jemeni
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 431
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp