Bukefalos 28 år!

Problemförlossning!!

Mli

Trådstartare
Jag har suttit hos Edit hela dagen för jag märkte redan imorse att något var på G. Hon har haft sammandragningar hela dagen. Vid 15:30 så kom det ut en "fostervattenspåse" som blev hängande. Inga krystvärkar. Den gick sönder vid ca 16:00. Då rann det ut en till likadan påse som gick sönder nästan direkt. Sedan dess har det inte hänt föga, förutom att katten börjar boa på nya ställen. Jag ringde veterinär för att höra hur lång tid det kan ta mellan vattenavgång och krystvärkar och hon sa att det kan normalt ta upp till 4 timmar, har det inte krystvärkarna kommit igång innan dess så måste man åka in till djursjukhuset så hon får hjälp. Jag kunde själv försöka aktivera henne, men hon vill inte längre röra sig, puttar jag upp henne så bara lägger hon sig ner igen. Jag känner starka sammandragningar men ingen krystreflex.

Jag är verkligen orolig för henne nu, samtidigt så kan jag enligt veterinär vänta en timma till innan jag åker in. Och det blir ju inte kul, oförsäkrad katt, jag skulle räkna på minst 4 000:- och 8 000:- ifall det blir ett kejsarsnitt. Hon var högdräktig när jag "fick" henne, och mitt förs.bolag tecknar inte försäkring på högdräktiga katter.
 
Sv: Problemförlossning!!

Jag litar på veterinärens rekommendationer.
Men nu har hon i alla fall fått krystvärkar :banana: Får se hur det går hädanefter.
 
Sv: Problemförlossning!!

Låt oss veta hur det går!
Men händer inget nu så är det BRÅTTOM till veterinären!
 
Sv: Problemförlossning!!

Två ute, minst en kvar :-) Allt verkar flyta på bra nu. Men jag vågar inte pusta ut ännu.. vilken pärs!! Och då har det inte ens varit jag som skulle föda :bump:
 
Sv: Problemförlossning!!

Det är jobbigt att stå brevid :).
Kul att höra att det går bra!
Grattis till dig! :). Du har blivit MORMOR!
 
Sv: Problemförlossning!!

Nu är det fyra ute, är ganska säker på att det finns en till i magen. Snacka om att jag var fel ute när jag gissat på max tre.
 
Sv: Problemförlossning!!

Nu är det fyra ute, är ganska säker på att det finns en till i magen. Snacka om att jag var fel ute när jag gissat på max tre.

Nu får du starta en Edit och kattungarnatråd! Jag vill se bilder på underverken!
 
Sv: Problemförlossning!!

Det kommer jag lovar!
Det blidde "bara" 4 och alla mår bra. Jisses vilken attityd de ligger inne med redan första dygnet! Här är det slagsmål om spenarna :-)
 
Sv: Problemförlossning!!

Grattis till Edit som valde ut dig ! Och grattis till kattungarna !
Ibland vet katterna att välja rätt människor !
 
Sv: Problemförlossning!!

Vad skönt att allt gick bra!
Ser fram emot bilder på duktiga Edit och hennes småttingar.
 
Sv: Problemförlossning!!

Här kommer som utlovat lite bilder :-)

27766_401548677379_707712379_4054131_8002331_n.jpg


27766_401548682379_707712379_4054132_887495_n.jpg


27766_401548667379_707712379_4054130_7055470_n.jpg


En randig med vitt, en helsvart och två svart/vita.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
863
Senast: Lyan
·
Hundträning Min mamma gick plötsligt bort i söndags och jag har därför hennes 4-åriga mittelspitz hos mig just nu. Han har i princip aldrig lämnats...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 485
Senast: Vassi
·
Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 165
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Vildkattmamman doris fick åka till veterinären för ca två veckor sen och bli kastrerad, vilket inte var lätt men iväg kom hon och i rätt...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp