Nykastrerad, blod!

Buck

Trådstartare
Vildkattmamman doris fick åka till veterinären för ca två veckor sen och bli kastrerad, vilket inte var lätt men iväg kom hon och i rätt tid då hon redan hade 5 nya foster i magen.

Ett par dagar med ajig mage och två veckor av sura blickar så verkade hon hel och fin, dvs släppte ut henne vilket var superduper härligt enligt doris :), ett par timmar första gången sen längre i förrgår då hon också träffade sin pojkvän som hängt runt här och kallat på henne i flera veckor.
Igår var hon inne då jag inte var hemma men såg en liten svag blodfläck på golvet när jag kom hem, inget jag reflekterade över just då men idag har doris varit ute hela dagen, och nu när jag kom hem så lämnade jag dörren öppen och letade efter henne direkt, hon gick själv in när jag inte såg men nu var det också flera blodfläckar på golvet, ljusa variga löp aktiga fläckar..

Antingen så har hon ngn komplikation eller så är det ngt fel på lilla Fia-Lotta (18v kattungen jag behöll.)
Vad tror ni? Är liksom inte så att jag kan klämma på doris öht, ute kan man klappa men här inne är jag refuserad till att peta på pannan då det är en jäkligt långsint katt... fia-lotta är lika gosig som vanligt.

Långt och flummigt inlägg, förlåt. Men är detta normalt för nykastrerad hona eller är det till att försöka lasta doris igen och åka till veterinären? (Tog ca 4 försök att få iväg henne innan.. trots att hon var i ett litet utrymme... hal som en fet ål :(.)
 
Försök få tag på henne och kolla. Tvättar hon sig mer än vanligt runt såret? Kan du inte få se nått skulle jag åka in. :)
Lycka till:bump:
Hon ålar runt mycket på rygg i solen och såret ser så vitt jag ser rent och fint ut. Tänker mest om det är ngt knas i magen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 085
Senast: Skjøldur
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 310
Hästvård Skulle vilja ha lite råd från andra med erfarenhet. Min ponny kastrerades för nio veckor sen. Såg bra ut precis i början men sen började...
Svar
3
· Visningar
1 316
Senast: cello
·
Hundhälsa Mamma ringde nyss och var lite förtvivlad. Hennes hund (blir 11 år i november) hade fått något slags anfall sent i går kväll. Hade legat...
Svar
4
· Visningar
2 266
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp