Bukefalos 28 år!

Prova på ritt?

C

cano

Hej! :)
Kan någon hjälpa mig med en fråga? Vad är åldersgränsen för hästen på prova på ritter? Jag hittar information om clear round och tävlingsklasser, men inget om prova på.
Mvh. Camilla
 
Hej! :banana:
Jag mistänkte att det var så, men var inte säker. Kan någon mer bekräfta att det är så? Ska man alltså ta kontakt med arrangören och fråga om det inte framgår i propparna? Tycker ni att det är det fel att låta en fyraåring gå någon prova på (ca.2 mil) i lungt tempo (maxtid) för att komma ut och vänja sig vid situationen?
Mvh. Camilla
 
Det är nog inte tillåtet på en prova på som är samma dag som de övriga tävlingarna tyvärr. Inte om det finns med i den vanliga proppen. Då behövs både grönt kort och att hästen är fem år. Däremot så kan du kanske hitta någon träningsritt där du kan få ut din fyraåring för lite social träning. Det är synd. För det är ju just det som en fyraåring behöver, se sig om här i tillvaron.
Hälsning Maja
 
Hej!
Tack så mycket! Om PP står med i proppen så är det fem års åldersgräns som gäller? Vet ni var jag hittar info. om dessa eventuella träningsritter?
Mvh. Camilla
 
Kontakta din grenledare i distans i ditt distrikt (info finns säkerligen på Svenska Ridsportförbundets hemsida), så kan han/hon tala om för dig om det finns andra aktiva i distriktet. I vårt distrikt så jobbar vi ihop och anordnar träningsritter och studiecirklar. Om du har tur så finns det ett aktivt gäng i ditt distrikt.
Hälsning Maja
 
Hej Maja!
Tack så hemskt mycket för din hjälp! Jag bor i Filipstadstrakten, och där finns Filipstads Bygdens Ridsällskap, jag ska höra lite med dem. Hur är det i Örebro trakten? Jag har för mig att du bor där någonstans, vi har ca. 10 mil till Örebro så det är ganska nära.
Mvh. Camilla
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, Har provat en sadel från Lippo på min häst och försöker nu komma fram till vilken modell det faktiskt är. Någon som vet var på...
Svar
2
· Visningar
495
Utrustning Hejsan! Jag har en häst som är känslig runt öronen när det kommer till just nackstycket på träns. Vi har provat många olika varianter...
Svar
5
· Visningar
1 123
Senast: Habina
·
Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
506
Senast: KattenJ
·
Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp