PS "Revolution"-träns

Gabby_Ossi

Trådstartare
Vad tycker ni om Perfect Sits nya tränslinje? Snygga? Fula? Smarta?

Vet inte om man får lägga länkar eller produktbilder, men borde vara ganska lätt att googla fram om ni inte sett dem än!
 
Sv: PS "Revolution"-träns

Ett försök till att likna Rambo Micklem tycker jag men med mer remmar.
Köpte ett Micklem nyss och tycker det ser mer stilrent ut.
 
Sv: PS "Revolution"-träns

Jag har klämt på unghästtränset för någon månad sedan, det var mjukt och välarbetat.

Dom är ju inte det mest stilrena jag skådat, men verkar vara väldigt funktionellt och lätt att jobba med.
 
Sv: PS "Revolution"-träns

Unghästränset känns smart o funktionellt.
De andra var inte riktigt min stil, jag vill ha nätta grejer till min häst, inga blaffnosgrommor.
 
Sv: PS "Revolution"-träns

Nej fy tusan det där var nog de fulaste träns jag någonsin sett!

Som en stor läderklump på huvudet, usch det skulle jag aldrig vilja ha!

Mina hästar får nätta bekväma träns istället med endast de remmar som behövs.

Det där var ju som typ en läderjulgran :crazy:
 
Sv: PS "Revolution"-träns

I det första arbetet med unghästarna så är nog inte unghästmodellen så pjåkig, och det är ju trevligt med ekologiskt läder. Annars är väl inte något av det andra någon design-nyhet. Men flera varianter på marknaden (till andra priser?) är väl inte fel.
 
Sv: PS "Revolution"-träns

Designen på pannbanden var ju snajsig för dem, gör det omöjligt att sätta på annat pannband än något från deras eget märke. För den lösningen har väl inget annat företag?
 
Sv: PS "Revolution"-träns

Själva "unghästtränset" är säkert jättefunktionellt men är lite väl plottrigt för min smak.
Däremot kan jag mycket väl tänka mig att köpa hopptränset! Stör mig bara på pannbandslösningen, man vill ju gärna kunna använda sina befintliga pannband... Återstår bara att se vilken prisklass tränsen hamnar i
 
Sv: PS "Revolution"-träns

Jag tycker typ precis som du! :p
Unghästtränset verkar smart, men lite väl mkt krims, kanske bättre som någon sa med ett Rambo Micklem.
Men hopptränset gillade jag! Förutom pannbandsgrejen. Visst, kan kanske vara skönt att kunna byta utan att ta isär hela tränset. Men jag tycker det ser ganska B ut och dumt att det inte går att använda vanliga...
Dressyrtränset var bara ett vanligt träns, fast lite fulare. Speciellt den hemska orangea färgen.
 
Sv: PS "Revolution"-träns

Jag tycker de är intressanta och nytänkande! Skulle vilja ha ett. Sen tycker jag att de ser lite klumpiga ut, men det kan ju luras mycket när de är helt nya och lite stela och de ser rätt bra fodrade ut också. Tror mina hästar ska få ett om de inte kostar allt för mycket!
 
Sv: PS "Revolution"-träns

Jag tycker nog lite tvärtemot er andra, ser helt ok ut men funktionerna ger jag inte mycket för. Kan till och med sträcka mig till att säga att jag aldrig skulle vilja använda det, och absolut inte på en unghäst.

Det är kul att någon kommer med nya idéer, men jag tycker inte det känns som man tänkt "hela vägen". Praktiska funktioner för människan verkar ha gått före hästens behov. Alla dessa snabbspännen lär skramla när hästen rör sig, och sådant stör iaf mig och kanske även hästen. Dessutom är jag livrädd för spännen av den typen på sidostyckena, ffa unghästar vill gärna klia huvudet mot benen efter avslutat pass och har man senskydd på så riskerar spännet att haka i remmarna på benskydden = stor olycksrisk.

Pga ovannämnda olycksrisk har jag själv aldrig ridit med sådana sidostycken men har hört flera andra som provat liknande modeller att de upplever det som att deras hästar störs av "skramlet" som blir mellan spännet och sidostycket, det blir troligen vibrationer i bettet, som gör deras hästar väldigt oroliga i munnen. På en unghäst skulle jag aldrig vilja riskera mer obehag än nödvändigt när man ska få dem att få förtroende för bettet. (Det finns alldeles säkert de som har hästar som går hur bra som helst med sidostycken med snabbspännen, men på en unghäst känns det bara onödigt att chansa och se om de accepterar det eller inte, ju mindre störningar desto bättre.)
 
Sv: PS "Revolution"-träns

Usch. Tycker dom är fula och jag ser inte riktigt de briljanta funktionerna? Dressyrtränser ser ju ut som ett vanligt träns utan käkrem och med skitful nosgrimma. Unghästtränset var tokplottrigt och jag köper inte konceptet med dubbla nosgrimmor-less is more. Hopptränset var också fult och jag ser inte riktig meningen med den nosgrimman.

Om man vill ha ett innovativt träns som är vältänkt anatomiskt så är nog Micklem eller tom the Dieerence bättre alternativ.
 
Sv: PS "Revolution"-träns

Blev lite sugen på unghäst-tränset. Men det beror på priset förstås.

Dom andra var verkligen superfula! :eek:
 
Sv: PS "Revolution"-träns

Usch. Tycker dom är fula och jag ser inte riktigt de briljanta funktionerna? Dressyrtränser ser ju ut som ett vanligt träns utan käkrem och med skitful nosgrimma. Unghästtränset var tokplottrigt och jag köper inte konceptet med dubbla nosgrimmor-less is more. Hopptränset var också fult och jag ser inte riktig meningen med den nosgrimman.

Om man vill ha ett innovativt träns som är vältänkt anatomiskt så är nog Micklem eller tom the Dieerence bättre alternativ.

+1
det enda jag gillade var möjligheten att leda hästen i en "separat ring" på unghästtränset -men det finns väl på Micklem med, utan 1000 andra remmar? Nej, inget för mig nåt av dem -för mycket krafs på dem.
 
Sv: PS "Revolution"-träns

Ser nu att det fanns fler modeller, jag har hakat (;)) upp mig på unghästtränsets alla hakar.

De andra tränsen gillade inte heller jag utseendet på. Finns det något bevis för att breda remmar = ergonomiskt? Borde väl snarare bli svettigare och kliigare för hästen.
 
Sv: PS "Revolution"-träns

*KL*

Skriver priser på FB:sidan:

"Vi kommer ha introduktionspris på tränsen under veckan som kommer med start i helgen under SIHS.

Ord. priser ligger på 1999 och intro. priset är 1699 kr kr för hopp- och dressyrmodellen och för unghästmodellen är ordinarie pris 2199 men intro. pris 1899 men nu kommer vi alltså presentera dem för er med fina rabatter vilket betyder att Även i vår shop också naturligtvis."
 
Sv: PS "Revolution"-träns

Dyrt :/ iofs jag har ett dyon the difference som kostade 3500 så jämför man så var det ju inte superdyrt, men dyons är snyggare :angel:
 
Sv: PS "Revolution"-träns

Har också sett att dom har kommit ut med prisinfo.
Jag kan mycket väl tänka mig att betala 2000kr för ett träns men det vore ju kul att få klämma lite innan köp. Får väl hoppas att PS kommer till GHS
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 458
Senast: Fiorano
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet att endel inte tycker att man ska prata om religion. Men jag bara vill få ut lite tankar om allt. Men som nog alla har sett så...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 019
Senast: Rugge
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 519
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp