Bukefalos 28 år!

Pysseltips med 4-årig febrig son?

Status
Stängd för vidare inlägg.

tgd

Trådstartare
Sonen är sjuk och mamma är urkass på att pyssla... :crazy: Vad kan man roa de små söta liven med utan att gå under själv? Så snälla underbarbara bukefalister! Ge mig uppslag!

Mina egna:
-Läsa böcker (mamma orkar inte så många i taget...)
-Titta på TV (mammas favorit men inte Lillens :D )
-Göra trolldeg och trolldegsfigurer, hjälp av kavel o pepparkaksmått
-Måla med vattenfärg trolldegsalstrena
-Bygga med Lego
???
 
Sv: Pysseltips med 4-årig febrig son?

Kila ut och hämta ett gäng löv och gör lövtavlor.

Eller gör trolldeg och tryck ut i pepparkaks formar. (julklapp)

Låt honom sitta och klippa papper, eller slå hål i papper med hålslaget, det brukar vara skoj en stund.

Baka en socjerkaka
 
Sv: Pysseltips med 4-årig febrig son?

Baka, gärna någonting med god smet! Spännande och lärorikt. Dessutom otroligt gott att sätta tänderna i en nybakad sockerkaka eller liknande... :d
 
Sv: Pysseltips med 4-årig febrig son?

min 4 åring älskar att bygga kojor! sedan leker han mamma pappa barn där, jag får ofta vara bebis som ska ligga och sova ! vilken bra lek! man får ligga och vila och ändå är man med i barnens lek.

baka gillar han också, fast bara enkla saker som går fort, dumlekakor, scones etc som blir klart snabbt

pussel och spel ( typ enklare lottovarianter, 5 myror är fler än 4 elefanter bokstavs eller siffer varianten etc)
 
Sv: Pysseltips med 4-årig febrig son?

Lövtavlor!!! Det blir jättebra!! Det har jag inte alls tänkt på!!
 
Sv: Pysseltips med 4-årig febrig son?

Baka tycker vi om och brukar göra :) Men nu är han så snorig så ingen annan vill äta av det han varit med och bakat :) Men innan helgen kanske han är mindre snorig! Skall nog ladda upp med lämpliga ingredienser...
 
Sv: Pysseltips med 4-årig febrig son?

Jaaa!!! Bebis brukar jag också få vara.... Men han har inte själv kommit på att bebisen (jag då..) skall sova, skall genast ta och introducera honom på det!! DET är något för mig :)
 
Sv: Pysseltips med 4-årig febrig son?

vad sägs om att leka själv??
Borde han inte tycka det är ganska skönt att få sitta och leka i "sin egen takt" om han är sjuk?
Det brukar min son göra, han vill hellst sitta själv, kanske att man läser nån bok under dagen, men annars vill han sitta själv och pyssla med sina leksaker...
 
Sv: Pysseltips med 4-årig febrig son?

Göra potatistryck tar tid och är lite spännande i den åldern eftersom man får hålla på med kniven!
Naturvävar är skoj att göra, gör en ram av ihopbunda kvistar och dra upp en väv i den med snören/mattvarp, väv sen in kvistar, löv, mossa m.m. Blir jättefina att sätta upp ute på husväggen.
 
Sv: Pysseltips med 4-årig febrig son?

OH! Tack snälla vilka bra tips!!! Hade inte en aning om att man kunde göra något sådant!!! Jag har googlat på "potatstryck" och "naturväv" nu.... Och skrivit ut dem! Perfekta saker att pyssla på med och till sådan rimlig kostnad/materialåtgång, dvs sådant som vi har tillgängliga och som jag vet vad det är :)
 
Sv: Pysseltips med 4-årig febrig son?

Om han tycker om att måla så finns det MÄNGDER av "målarboksidor" som man man skriva ut från internet. Jag söker oftast på "colouring pages" för det finns en väldig massa amerikanska sidor. Du kan hitta allt möjligt att färglägga.
 
Sv: Pysseltips med 4-årig febrig son?

Ohhh! Tack! Det har jag heller inte tänkt på att söka något sådant!!!! Snacka om att en ny värld öppnas för mamman här... :-)
 
Sv: Pysseltips med 4-årig febrig son?

tgd skrev:
Ohhh! Tack! Det har jag heller inte tänkt på att söka något sådant!!!! Snacka om att en ny värld öppnas för mamman här... :-)
Och för en annan mamma med barn i närliggande ålder...:D
Försökte köra lite med tåg på barnens briobana, men det slutade med at jag lekte själv och de satt och glodde på mig :o :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp